Pre-workout (Antrenman Öncesi) Nedir?

Pre-workout (Antrenman Öncesi) Nedir

Pre-workout (Antrenman Öncesi) Nedir?

Bir çoğunuz şu soruyu çok merak ediyorsunuzdur "antrenman öncesi ne işe yarar?", Pekala! kısaca cevaplayacak olursak; sıvı veya toz formlarda antrenman öncesi takviyeler, ani bir enerji artışı ve daha fazla odaklanma sağlamak için tasarlanmıştır. Antrenman öncesi çoğu da toz formunda piyasada mevcuttur. Egzersiz öncesi tozu suyla karıştırmanız yeterlidir. Anahtar bileşenler genellikle kafein, beta alanin, amino asitler ve kreatin içermektedirler.

Ne Zaman Almalıyım?

Adından da anlaşılacağı gibi, pre workout almak için en iyi zaman egzersiz öncesidir. Genellikle yaklaşık 20-30 dakika öncesidir. Akşamları pump etkisi tercih edenler için ne kadar geç tükettiğinize dikkat edin; Gözünüzü kapatmadan birkaç saat önce almayı planlıyorsanız, tekrar düşünün. Antrenman öncesi, yatma saatine çok yakın bir zamanda almak uykunuzu bozabilir ve dengenizi alt üst edebilir. Bu tür ürünleri almanın tek amacı enerji için olduğunda bazen harika görünmemektedir. Güvende olmak için, antrenmandan önce nasıl ve ne zaman tüketeceğinizi öğrenmek için her zaman ambalaj üzerindeki kullanım talimatına bakınız.

Nasıl Kullanılır?

Toz formatlı pre workoutları kullanmak için önerilen porsiyonu suya ekleyin, sallayın veya karıştırın. En iyi karışım için shakerlar, kullanım için idealdir. Daha önce de belirtildiği gibi, egzersiz öncesi antrenmanınızı antrenmandan 20-30 dakika önce içmeli ve enerjinizi yatmadan 4 saat içinde tükettiğinizden emin olun, çünkü sizi uykunuzdan edebilir.

Etkisi Ne Kadar Sürer?

Hangi markayı kullandığınıza ve antrenmanı yaptığınıza bağlı olarak içerdiği kafein miktarı da önemlidir. Ortalama 1 ürün tüketiminden sonra 30-60 dakika içinde maksimum düzeye ulaşır. En belirgin etkisi ise, 4-6 saat sürebilir.

Ne Kadar Kafein Var?

Antrenman öncesi takviyelerin çoğu, porsiyon başına 150mg ila 300mg kafein içerir.

İçerisinde Neler Var?

Genellikle antrenmanınız sırasında enerji ve performansı artırmak için Beta-Alanin ve Kreatin gibi temel bileşenleri de içerirler.

Faydaları

  • Geliştirilmiş performans

Spor salonunda artık ilerleme kaydedemiyorsanız. Motivasyon eksikliği var mı? Pekala! egzersiz öncesi bir pre workout seansınızdan önce almak, performansınızı artırmanıza yardımcı olabilir, bu son tekrarı güvenceye almanıza veya o ekstra mesafeyi sürdürmenize yardımcı olabilir. Amino asit ve beta-alanin ve performansı artırma yeteneği ile ünlüdür. Çok sayıda çalışma, beta alaninin yoğun egzersiz sırasında yorgunluğu azaltabileceğini, dayanıklılığı ve kas büyümesini artırdığını göstermiştir.

  • Artan odaklanma

Çenesini pazılarından daha fazla çalıştıran spor salonu sosyal kelebeği, egzersiz yapmaktansa yapmayı tercih edeceğiniz hiç bitmeyen bir listeye kadar, formda kalmaya çalışırken dikkatinizin dağılması alışılmadık bir şey değil. İster inanın ister inanmayın, antrenmandan önce bir antrenman öncesi almak sizi yolda tutabilir, odaklanmanızı ve kararlılığınızı artırabilir. Hızlı etkili kafeinle dolu antrenman öncesi içecekler, konsantrasyonunuzun azaldığı günler için mükemmeldir.

  • Faydalı bileşenler

Antrenman öncesi markaya göre değişir, ancak çoğu takviye vitamin ve minerallerle doldurulur, bu da vücudunuzun yakıt almasını ve odaklanmasını sağlar.

Yan Etkileri

  • Aşırı uyarılma

Tüm destek uzmanları, bir antrenman öncesi almanın getirebileceği gerginliklere çok aşina olacaktır. Ancak, antrenman öncesi takviyesi almaya yeni başlayanlar için titrek his biraz sinir bozucu olabilir. Antrenman öncesi tükettiğinizde, vücudunuz yüksek miktarda kafeinle uğraşıyor. Bu kafein sinir sistemini uyarır. Vücudunuzun alışık olduğundan daha yüksek seviyelerde kafein tükettiğinizde, sinir sisteminiz verilen enerjinin tamamını kullanamaz, bu da bu ani titremelere ve karıncalanmalara neden olur. Herkes bu yan etkiden muzdarip olmayacak ve bazıları çok fazla aldırış etmeyecektir, ancak rahatsız olduğunuz bir durumsa, porsiyonunuzu azaltın veya hiç almayın.

  • Bağışıklık

Her şeyde olduğu gibi, antrenman öncesi takviyeleri kötüye kullanırsanız, daha az etkili olurlar. Vücudunuz, özellikle önerilenden daha sık tüketilirse, belirli bileşenlere bir süre sonra alışır. Antrenman öncesi acele etmenin faydasını hala hissedebildiğinizden emin olmak için, bu desteği egzersiz acil durumları için ayırın.

  • Yapay maddeler

Yararlı bileşenlerde olduğu gibi, bu farklı takviyeler arasında değişecektir, ancak bir antrenman öncesi satın almadan ve tüketmeden önce daima etiketi okuyun. Bazılarında, antrenmanınız ve daha da önemlisi sağlığınız üzerinde ciddi bir etkisi olabilecek tehlikeli maddeler veya belirli ürünlerin yanlış dozajları bulunur.

Peki, antrenman öncesi takviyeler işe yarıyor mu? Buna değerler mi? Bir dahaki sefere geciktiğinizde veya odaklanmak için mücadele ettiğinizde, bir ön antrenmanla kendinizi canlandırın ve antrenmanınızda bir fark gördüğünüzden emin olun. Unutmayın, aşırıya kaçmayın ve takviyelerinizi akıllıca seçin.

Etiketler: Pre-workout (Antrenman Öncesi) Nedir?, pre workout zararları ve faydaları
Ekim 12, 2021
Listeye dön