Süper Set Hareketlerinin Faydaları Nelerdir?

Süper Set Hareketlerinin Faydaları Nelerdir?

Süper Set Nedir? Ne İşe Yarar?

Karşıt kas grupları için iki egzersizi dinlenmeksizin arka arkaya yaptığınız metoda süper set denir. Joe Weider “karşıt” kelimesine vurgu yaparak süper setteki iki egzersizin karşıt yönlerde olması gerektiğini tavsiye etmişti; chest press ve row ya da leg extension ve leg curl egzersizleri gibi.

Faydaları

Kasın Büyümesini Ve Gücünü Arttırır

Her zamanki dinlenme durumunuzu setler arasında yapmadığınız için, egzersizin yoğunluğu artar ve daha fazla kas aktivasyonu meydana gelir. Bu, kas büyümesinin ve gücünün artması anlamına gelir; bu nedenle, bu kaslarınız daha efektif bir görünüme getirmeye çalışıyorsanız ya da sadece daha güçlü olmak istiyorsanız, süper set hareketleri yardımcı olabilir.

Terlemeyi hızlandırmak veya inatçı vücut yağlarını yakmak için çaresizseniz, süper set çalışmaları sizin için yararlı olabilir. Zamanı kısa olanlar için mükemmel olmasının yanı sıra, süper set egzersizlerinize çeşitlilik katabilir ve kas aktivasyonunu arttırmaya yardımcı olabilir. Peki, işte bu yüzden spor salonunuza süper set hareketleri eklemenin pişman olmayacağınız bir hareket olabileceğini düşünüyoruz.

Örneğin göğüs kaslarınızı triceps kaslarınızla çalıştırmak yerine onları sırt kaslarınızla eşleştirin. Her bir vücut bölgesi için eşit sayıda egzersiz seçimi yapın ve bunları eşleştirin. Her bir diğer eşleştirmede vücut bölgelerini değiştirin. Egzersizler arasında dinlenmeyin ve süper setler arasındaki dinlenme sürenizi iki dakikayla sınırlayın.

Zaman Kazandırır

Hiç kimse saatlerce ve ter içinde bir spor salonuna sıkışıp kalmak istemez. Bizi yanlış anlamayın, iyi bir antrenmanı seviyoruz, fakat bunun hayatımızı yönetmesine izin vermiyoruz. Siz de yapmamalısınız! Spor salonundaki zamanınızı minimumda tutmak istiyorsanız, süper set çalışmaları mükemmeldir. Süper egzersiz, dinlenmeden arka arkaya iki egzersiz yaptığınız zamandır. Dinlenmek yok!!! spor salonunda daha az zaman demektir. Eğer acele ediyorsanız, ancak yine de bir antrenmanda sıkılmak istemiyorsanız, bazı süper set hareketleri egzersiz programınıza katabilirsiniz. Bu size zaman kazandıracak ve faydalarını hissedeceksiniz.

Egzersizlerinize Çeşitlilik Katar

Rutin iyidir, ama bununla yüzleşelim, biraz sıkıcı olabilir. Antrenmanınızın yoğunluğunu ve hızını değiştirmek için birkaç süper set katarak normal antrenman programınız değiştirin.

Yağ Yakmaya Yardımcı olabilir

Yağsız veya vücuttaki yağ oranınızı düşürmek sizin hedefiniz ise, süper set kesinlikle yapılacaklar listenizde olmalıdır. Kas aktivasyonunun yanı sıra, süper setlerin yoğunluğunun artması da yağ yanmasına yardımcı olur, böylece kardiyo sizin işiniz değilse, koşu bandını süpersetler için değiştirin ve hedeflerinize odaklanmaya devam edin.

Süper Set Programı Nasıl Yapılır?

Örneğin göğüs kaslarınızı triceps kaslarınızla çalıştırmak yerine onları sırt kaslarınızla eşleştirin. Her bir vücut bölgesi için eşit sayıda egzersiz seçimi yapın ve bunları eşleştirin. Her bir diğer eşleştirmede vücut bölgelerini değiştirin. Egzersizler arasında dinlenmeyin ve süper setler arasındaki dinlenme sürenizi iki dakikayla sınırlayın.

Örnek Süper Set Programı

1)Bench Press                           15-12-10-8

   Lat Pull Down (front)               15-12-10-8

2)Dumbell Fly                            12-12-10-10

   Stead Rowing Machine           12-12-10-10

3)Dambıl Inc line Press               8-8-6-6

    One Dambıl Rowing                8-6-6-6

Örnek set programında görüldüğü üzere 1 set 2 hareketten oluşmaktadır. 1. Hareketten 2. harekete geçilirken dinlenme yapılmamaktadır. Yani şu anlama gelmektedir; Bench press hareketi bitince hemen lat pull down hareketine dinlenmeden geçiş yapıyoruz. İkinci setlere geçince 1dk. Dinlenme süresi yapılabilir. Döngü aynı şekilde program bitene kadar devam etmektedir.

Etiketler: Süper Set Hareketlerinin Faydaları Nelerdir, Süper set programı, Nasıl Yapılır
Kasım 04, 2019
Listeye dön