Sporcular için En iyi Vitaminler

Sporcular için En iyi Vitaminler

Sporcular için En iyi Vitaminler

Sporcuların, optimum performans, sürdürülebilir aktivite ve yaralanmaların önlenmesi için yakıt almak ve kendilerini iyi hissetmek için uygun beslenmeye ihtiyaçları olması şaşırtıcı değildir. Bu nedenle aktif insanların yaşam tarzlarını beslemeye yardımcı olmak için gıdalardan temel besinleri almaya odaklanmaları önemlidir.

Dengeli bir diyet, sporcular için en iyi vitaminleri ve gerekli günlük değerleri hedeflemelidir. Bununla birlikte, onları içeren yiyecekleri diyete dahil etme konusunda proaktif olmak önemlidir.

Bazı vitaminler (ve mineraller) özellikle enerji metabolizması, kırmızı kan hücrelerinin oluşumu ve oksidatif stresle mücadele için önemlidir. Çoğu durumda, bu vitaminler, çoğu insanın günlük olarak yediği muz, tavuk ve tatlı patates gibi yaygın yiyecekler yoluyla elde edilmesi çok kolaydır.

Enerji üretimi için bu önemli besinlerden bazıları ve daha fazlası et, kümes hayvanları ve süt ürünlerinde bulunduğundan, vegan ve vejeteryan sporcuların özellikle proaktif olmaları ve vitamin durumlarının farkında olmaları gerekir.

İster bir arazi koşusu yapıyor olun ister bisikletinizle kilometrelerce koşuyor olun, vücuda aktif bireyler için önemli olan optimal beslenmeyi sağlayan gıdalarla yakıt doldurarak elinizden gelenin en iyisini hissedin.

İşte sporcular için seçtiğimiz bazı vitamin ve mineraller;

B12 vitamini

B12, enerji metabolizması için çok önemli bir vitamindir. Vücuttaki her hücre, yağ asitlerinin sentezinde ve enerji üretiminde rol oynadığı ve onu atletik performans için çok önemli bir vitamin haline getirdiği için B12 vitaminine bağlıdır. Bir eksiklik, ekstremitelerde güçsüzlük, yorgunluk ve hatta uyuşukluğa neden olabilir.

Bu vitamin öncelikle hayvansal ürünlerde bulunduğundan vegan ve vejeteryan sporcularda eksiklik olma riski vardır. Katı veganlar ve vejeteryanlar için, B12 ile güçlendirilmiş ekmekler, tahıllar ve diğer tahılları dahil etmek veya günlük bir takviye almak önemlidir.

B12 vitamininin besin kaynakları : balık, et, kümes hayvanları, yumurta, süt

A vitamini

Görme sağlığındaki rolü ile iyi bilinen A vitamini aynı zamanda oksidatif stresin neden olduğu serbest radikallerle savaşmaya yardımcı olan güçlü bir antioksidandır ve kemik sağlığında rol oynadığı gösterilmiştir. Takviyelerden alınan fazla miktarların toksik etkileri olabilir, bu nedenle almadan önce bir sağlık uzmanına danışın.

A vitamininin besin kaynakları : tatlı patates, ıspanak, kabak, havuç, brokoli

D vitamini

Güneş ışığını emdiğinizde cildinizde üretildiği için “güneş ışığı vitamini” olarak bilinen D vitamini, sağlıklı kemikler için çok önemli olan iki mineral olan kalsiyum ve fosforun emilimini düzenler. D vitamini eksikliği, sporcuları stres kırıkları, kas ağrısı ve halsizlik riskine sokabilir.

D vitamininin besin kaynakları : peynir, yumurta sarısı, konserve somon, mantar

B6 vitamini

B6 Vitamini, protein ve glikoz metabolizmasından ve vücuttaki hemoglobin üretiminden sorumludur. B6, diğer B vitaminleri ile birlikte, özellikle çok aktif insanlar için önemli olan, enerji ve hücresel sağlık için vücudun yiyeceklerdeki enerjiyi açığa çıkarmasından sorumludur.

Diğer B vitaminleri gibi B6 da suda çözünen bir vitamindir, yani idrarla atılır ve vücutta depolanmaz. B vitamini içeren besinler günlük tüketilmelidir.

B6'nın besin kaynakları : nohut, muz, avokado, tatlı patates, yumurta, ton balığı, somon

Demir

Demir bir mineraldir, ancak oksijenin vücutta, özellikle çalışan kaslara taşınmasından sorumlu olduğu için, sporcular için beslenme bağlamında kesinlikle bahsetmeye değer.

Vücutta yeterli miktarda demir bulunmaması yorgunluğa neden olabilir ve çeşitli seviyelerde fiziksel performansı etkileyebilir. Demir, ter, deri, idrar, gastrointestinal sistem ve menstrüasyon yoluyla kaybedilir. Kadın sporcular demir eksikliği açısından daha yüksek risk altındadır ve takviye gerektirebilir.

Demir içeren besinler : kırmızı et, mercimek, fasulye, soya peyniri, ıspanak, kabak çekirdeği

Sporcular Neden Vitaminlere İhtiyaç Duyarlar?

Enerji metabolizması ve üretiminden kemik sağlığına kadar, sporcular için en iyi vitaminler, en sıradan sporcuların bile görmezden gelemeyeceği işlevleri kapsar. Uygun bir diyet, eksiklikleri önleyerek ve vücudu besleyerek, atletik performans için gerekli mineralleri ve vitaminleri sağlayabilir.

Etiketler: Sporcular için En iyi Vitaminler
Aralık 14, 2021
Listeye dön