Ramazan ayı ve Egzersiz ilişkisi

Ramazan ayı ve Egzersiz ilişkisi

 


 

“Kas kazancı / kaybı, çoğunlukla EGZERSİZ'in bir işlevidir. Daha fazla kas için sadece yeme yolunu seçemezsiniz. Burada yapabileceğiniz iki önerimiz olacaktır. Birincisi, Ramazan Dönemi uzun bir vakite  denk geldiği için kısa sürede çok iyi beslenme olamayabilir. bunun yerine yavaş salınımlı protein tozları seçilebilir. Örneğin Casein proteini tercih edilebilir. İkincisi kas  geliştirmenin iyi bir yolu daha var - egzersiz. Yani, kas kaybı hakkında endişeleniyorsanız – egzersiz yapın. Sadece iki farklı konu olan diyet ve egzersiz konusunu karıştırmayın. Diyetinizin (veya oruç tutmanın) kasınıza ne yaptığından endişelenmeyin. Egzersiz kas oluşturur. Hem fikir miyiz?

 

RAMAZAN AYI VE EGZERSİZ İLİŞKİSİ

 

“Hemen hemen herkesin oruç tutarken kas kütlesi kaybı yaşayacağı konusunda endişeleri vardır. Ve bu soru sürekli kafamızı kurcalar hale gelir. Kaç kez cevap verirsek verelim, birileri daima “Peki kasınızda oruç tutmuyor mu?” Diye sorar. Diyelim ki HAYIR.. ”- Toronto merkezli bir nefrolog olan Dr. Jason Fung, tıp fakültesini ve dahiliye bölümünü tamamladı. 2001 yılında Scarborough Genel Hastanesi'ne girdi ve burada insanların hayatları üzerinde çalışmaya ve değiştirmeye devam etti.

 

Dr. Fung kritik bir noktayı özetliyor. Oruç tutup tüm glikojeninizi tükettiğinizde, vücudunuz enerji için yağ kullanmaya başlayacak, enerji için hasarlı hücreleri kullanacak, iyi olana gitmeden önce temel olarak önce tüm kötü şeyleri kullanacak . Vücudunuz protein yakmaz, çünkü protein bir yakıt kaynağı değildir ve Dr. Fung şöyle açıklar; oruç tutarken, protein kullanılacak en son şeydir. Çünkü çok önemlidir.

  

 

Fung, oruç tutmanın kasınızı yakmadığını söyler, tabiki çok aşırı seviyeye çıkmadıkça ki bu bizim de açıkça önermediğimiz bir şeydir.

 

“Yani asıl soru şudur - yeterince uzun süre oruç tutarsanız, vücudunuz glikoz üretmek için daha önce yaktığından daha fazla kas yakmaya başlamaz. NIH'den Dr. Kevin Hall'ın “Oruç, Açlık ve Gıda Sınırlaması Karşılaştırmalı Fizyolojisi” kitabındaki bu grafiğe dikkatlice bakalım. ”

Aşağıdaki grafik oruç tutarken proteininize ne olduğunu göstermektedir.

 

 

Grafik, açlık döneminin başlangıcından yaklaşık 30 güne kadar vücudumuzu yakacak enerjinin nereden geldiğini gösterir. Başlangıçta, yakıtımız karbonhidrat, yağ ve protein karışımından geliyor. Bundan sonra, karbonhidrat üreten vücut yağ yakma moduna girinceye kadar karbonhidratlar oldukça hızlı bir şekilde yanıyor.

 

“Peki proteine ne oluyor? Tabi ki tüketilen protein miktarı azalır. Kesinlikle düşük seviyeli bir protein işleme seviyesi vardır. Yani protein tüketimini artırmaya başlamıyoruz. Kasları yakmaya başlamıyoruz, kasları korumaya başlıyoruz! ”

  

 

“Bazen bir diyetisyenin, beynin çalışması için günde 140 gram glikoza ihtiyaç duyduğunu söylediğini duyacaksınız. Evet, bu doğru olabilir, ancak bu bir günde 140 gram glikoz tüketmeniz gerektiği anlamına gelmez. Vücudunuz ihtiyaç duyduğu glikozu yağ depolarından alır. Bunun yerine 140 gram tüketmeye karar verirseniz, vücudunuz yağı, kalçalarınızda ve belinizde bırakacaktır. Bunun nedeni vücudun yağ yerine şekeri yakmasıdır. ”

 

2010'da, 70 günlük alternatif gün orucu(bir gün oruç bir gün normal beslenme) tutan bir grubu inceleyen bir grup araştırmacı vardı. Bir gün normal yediler ve ertesi gün oruç tuttular. Sonuçlar? Yağsız kütleleri 52.0 kg'da başlamış ve 51.9 kg'da sona ermiştir. Başka bir deyişle, yağsız kilo kaybı (kemik, kas vb.) yoktu. Bununla birlikte, kayda değer miktarda yağ kaybı yaşandı. Yani, hayır kas yakmıyorsunuz, yağ yakıyorsunuz.

 

 

McMaster Üniversitesi'nden araştırmacılar, egzersizle birlikte kalori kısıtlamasının kas tüketmediğini ve yeterli miktarda protein tüketenlerin gerçekten kazanım elde ettiklerini gösteren bir çalışma yayınladılar. Yazarlar, egzersizin, özellikle ağırlık kaldırma egzersizinin, büyük bir kalori açığında olduğunuzda bile, kas için nasıl bir korunma sinyali sağladığını vurguladılar. 'Araştırma sonucunda, kalori kısıtlaması sırasında çok fazla protein tüketmeyen grup, kas kazancı görmedi, ancak kas kaybı da yaşamadı.

 

Egzersiz yaptıktan sonra protein almak ve yemek yemek öncelikli olarak oruç tuttuğunuzda da kas gelişimi için önemlidir. Ancak bazı insanlar oruç tutmaya devam ederler, protein alımını düşük tutarlar, böylece IGF-1 büyüme hormonu seviyelerini düşürürler (bu, oruçluyken de olur). Bu olduğunda, vücudunuz otofajide(otofoji:hücrenin yaşlanmış ve bozulmuş yapılarının, hücrenin kendi lizozomu tarafından sindirilmesidir.) olur, hasarlı hücreler kendilerini tamir eder ve vücudunuz kurtulmak istediğini tüketir.

 

Kaslarını kaybetmeyeceksin. Sürekli 15-24 saat oruç tuttuktan sonra egzersiz yapan biriyim ve sonra besleniyorum. Şimdiye dek sonuçlar çok iyi.. Ama herkes farklıdır, sadece sizin için neyin işe yaradığını bulmanız gerekiyor. 10 yıldan uzun süredir oruç tutuyorum, bu yüzden vücudum buna oldukça alıştı, ve bence oruç tutmamı tercih ediyor gibi hissediyorum..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Etiketler: Ramazan ayı ve Egzersiz ilişkisi, oruç tutmak ve kas kaybı, oruç tutarken egzersiz, ramazan ayında bodybuilding, ramazan ayı ve bodybuilding, ramazan ayı ve fitness, oruç tutarak spor yapma
Mayıs 02, 2019
Listeye dön