Lifting Strap Ağırlık Kaldırma Kayışı Hakkında

Lifting Strap Ağırlık Kaldırma Kayışı Hakkında

Lifting Strap Ağırlık Kaldırma Kayışları Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Bir Sporcu oldukça güçlü bir duruma geldiğinde, kavrama gücü genellikle Deadlift'ler ve Rows gibi egzersizlerde zorlayıcı bir faktör haline gelir.

Basitçe söylemek gerekirse, bacaklarınız ve sırtınız daha ağır ağırlıkları kaldırabilir, ancak elinizden kayan halter nedeniyle, daha hafif yüklerle antrenman yapmak zorunda kalabilirsiniz. Bu durum, genel güç gelişiminizi olumsuz etkiler.

Çözüm? Lifting Straps Ağırlık Kaldırma kayışları.

Kaldırma kayışlarına aşina değilseniz, bunlar kavramaya yardımcı olan bir aksesuardır.

Her bir elinize bir ağırlık kayışı takarak ilmeği bileğinizin etrafına geçirirsiniz ve gevşek ucu bir halter, halter vb. Etrafına sararsınız. Bu, elinizle çubuk arasında parmaklarınızın gücünden daha güçlü bir bağlantı oluşturur. Bu şekilde sadece daha ağır ağırlıkları tutup hareket ettirmekle kalmaz, aynı zamanda güvenliği de artırır. Bu görsel;kaldırma kayışlarının nasıl doğru bir şekilde kullanılacağına dair iyi bir açıklama sunar.

Özellikle hedeflenen kavrama ve önkol çalışmasıyla kavrama gücünü artırmaya çalışmadığınız sürece, bir set sırasında ellerinizden kayma olasılığı yüksek olan ağırlıkları asla kaldırmak istemezsiniz. Kaygan bir halter ayağınıza düşebilir veya vücudunuzu güvenli olmayan bir konuma getirerek yaralanmalara neden olabilir.

Birkaç farklı Lifting Strap türü var, ancak temel olarak çevrilebilen ağırlık kayışlarını çok yönlü ve kullanışlı bulduk. Bir çift yüksek kaliteli halka kayışı satın aldığınızda, kavrama gücünün eksikliğinden dolayı kaldırma hareketlerini kaçırma riskinizi azaltacaksınız. Fakat herkes bu aksesuara o kadar aşina değil.

Linting Strap-Ağırlık Kaldırma Kayışı Kullanmalı mısınız?

Eğitim uzmanları veya antrenörler Lifting kullanımına karşı çıkabilirler. Tutuşunuzu ve önkol gücünüzü arttırmaktan uzaklaştırdığını söyleyecekler.

Yine de kendinize şunu sormalısınız: "Bu egzersizi öncelikle tutuşumu geliştirmek için mi kullanıyorum?"

Hang Power Clean veya Deadlift gibi bileşik bir hareketse, cevap hayırdır. Egzersize bağlı olarak, çıplak elle gitmeye kıyasla genellikle kayışlarla%20-30 daha fazla kaldırabileceğinizi gördük.

Örneğin, 95 kilo Power Clean'i ağırlık kayışıyla aşabileceğinizi varsayalım. Ama Lifting Strap olmadan, 95'in üzerindeki her kilo elinizden kaymaya başlar. Bu da 20-25 kg’a tekabül etmektedir.

Ayrıca, daha küçük sporcuların, özellikle kadınların daha küçük ellere sahip olduğunu ve bu da halter veya dambıl tutma yeteneklerini etkilediğini unutmayın. Hiçbir şey bu fiziksel dezavantajın üstesinden gelmenize yardımcı olmaz.

İnternetteki sert adamlar büyük ellere ve sert  nasırlara sahiptir ve ellerini ona göre kullanabilirler.

Lifting Straps Kaldırma Kayışları Ne Zaman Kullanılmalı

Maksimum veya maksimum ağırlıklara yakın bir çekme hareketi veya arka zincir egzersizi yaptığınızda, tutuşunuz genellikle sırtınızın üst kısmı, trapezler, latlar veya diz kirişlerinizden önce ortaya çıkacaktır. Bununla mücadele etmek için kaldırma kayışları kullanmanızı şiddetle tavsiye ederim.

Isınma turlarında mümkün olduğunca uzun süre çıplak elle hareket edin. Hang Power Cleans, Deadliftts veya Dumbbell Split Squats gibi egzersizlerde ilk çalışma setinizden önce son bir veya iki ısınma setinde kayışları kullanabilirsiniz. Ancak bunun dışında kayışlardan vazgeçin ve bunun yerine maksimum altı yüklerde tutuşunuzu geliştirmeyi tercih edin.

Hang Power Clean

Hang Power Clean,her tekrar arasında tutuşunuzu sıfırlamanıza olanak tanır. Birçok saha sporu için tercih edilen Clean çeşidi olan Hang Power Cleans ile bunu yapamazsınız çünkü tüm set için çıtayı tutuyorsunuz.

Kayışlar bu sınırlamayı ortadan kaldırır. Dahası, tutuşunuzu düşünmeden çıtayı hızlandırmaya gerçekten odaklanabilirsiniz. Bu nedenle, kayış kullanmak çubuk hızını artırabilir, bu da daha güçlü sporcular geliştirmeye çalışırken çok iyi bir şeydir. Kayış ve çubuk arasında biraz boşluk bıraktığınızdan emin olun, böylece bilekleriniz yakalama için etrafında hareket edebilecek kadar yeterli alana sahip olur.

Kayış kullanırken bile çok ağır ağırlıklarda çubuğu tutmanın zorlaştığını unutmayın. Bu nedenle, kayışları çubuğun etrafında daha sıkı bir şekilde geçirmeniz gerekecektir, bu da mandaldaki bilek hareketini kısıtlar. Bu, askıları olan Hang Power Cleans'ı potansiyel olarak tehlikeli hale getirebilir. Bir yaralanmaya hiç tanık olmadım, bu akılda tutulması gereken bir şey.

Deadlift'ler

Pek çok powerlifter Deadlift hareketini, karışık bir tutuşla (Ters Tutuş) ancak biseps yırtılmasına neden olabilir.

Powerlifters ile çalışmıyorsanızve bir powerlifting karşılaşması için eğitim almama ihtimalin de yüksek, bu yüzden riske atmak için bir neden yok. Genellikle sporcularımın karışık bir tutuştan 400 kiloluk çizginin etrafındaki kayışlarla üstten tutuşa geçmesini sağlamak için kullanırlar.

Rowing Çekiş Hareketleri

Barbell Rows, One-Arm Dumbbell Rows, Seated Cable Rows ve Lat Pulldowns, daha büyük ve daha güçlü bir sırt oluşturmak için temel egzersizlerdir. Bu hareketlerden en iyi şekilde yararlanmak için, sırt ve diğer kaslarınızı doğru şekilde devreye sokmak isteyeceksiniz.

Lifting strap olmadan, ön kollarınız ve pazılarınız, sadece halter veya ağırlık istifini hareket ettirmek için daha ağır ağırlıklarda görevi üstlenir. Amaçlanan kaslarda Rows veya Pulldowns hissedemezseniz, sırt gelişiminiz yavaşlayabilir.

Dambıllarla Tek Bacak Egzersizleri

Daha güçlü sporcular Split Squat, Bulgar Split Squat ve diğer tek bacaklı dambıl egzersizlerini 200 pound'un üzerinde yaparlar. Her ağırlığı Bacaklarınızla kaldırırken her elinizde 100 pound tutmak, tutuşunuzu hızlı bir şekilde yorarak kısıtlayabilir.

Ayrıca pratik olarak bir seti iki kez (her iki bacağınızda bir kez) gerçekleştirdiğiniz için, tutuşunuzun bacaklarınızın iki katı hacimle patladığını unutmayın. Örneğin, dört set Dumbbell Reverse Lunges, eller ve ön kollar için sekiz sete dönüşür. Bu nedenle, tutuşunuz bacaklarınızdan çok önce başarısız olabilir, bu nedenle yeterince ağır olduğunuzda kaldırma kayışları zorunlu hale gelebilmektedir.

Ağırlık Kayışları Ne Zaman Kullanmamalı

Vücudunuzdan uzağa bir şey ittiğinizde ağırlık kayışları hiçbir fayda sağlamaz. Aynı şekilde, onları doğrudan kol çalışmasında kullanmanın bir avantajı yoktur, çünkü kullanılan yükler, ellerinizde tutabileceğinizden fazlasını aşmayacaktır. Dolayısıyla, ağırlık kayışlarının hariç tutulduğu egzersiz listemiz şunları içerir:

  • Yatay ve Dikey Presler
  • Kol çalışmaları
  • Triceps ve Pushdown'lar

Ayrıca Chin-Ups ve Farmer's Walks gibi 50/50 egzersizimiz var. Burada kayış kullanıp kullanmamak kişisel tercihlerinize ve antrenman hedeflerinize bağlıdır.

Kişisel olarak önerimiz, sporculara Chin-Ups'larda ağırlık kayış kullanmamayı. Vücut ağırlıklarını (ve bir kemere ekledikleri dış direnç ne olursa olsun) kendi başlarına barın üzerinden çekebilmelerini önermekteyiz.

Bununla birlikte, vücut geliştirme tarzı antrenmanlar için daha yüksek tekrar aralıklarında Chin-Ups / Pull-Ups için ağırlık kayışı kullanmalarında bir yanlış görmüyoruz.

Lifting Straps Ağırlık Kaldırma Kayışları Nasıl Kullanılır

1.Adım

Ürünü Sağ ve sol elinizin baş parmak ve işaret parmağınızın arasında olacak şekilde yerleştiriniz.

lifting strap kullanımı

 

2.Adım

Sağ ve sol elinizle kemeri bar tutacağına dıştan sarınız.

ağırlık kayışı kullanımı

Lifting Straps Bakım Talimatları

Kirlenmiş olduğunu hissediyorsanız, elde soğuk suyla yıkayabilirsiniz. Yıkarken el sabunu veya hafif bir deterjan kullanabilirsiniz. Kurulamak için bir havlu veya düz zemin üzerinde kurumaya bırakabilirsiniz. Tekrar kullanmadan önce tamamen kurumuş olduğuna emin olunuz. Ürünü kullandıktan sonra; muhakkak bir süre havalandırınız, kapalı yerde muhafaza etmeyiniz.

Etiketler: Lifting Strap Ağırlık Kaldırma Kayışı Hakkında, Harbinger Grip Padded Lifting Straps Siyah, eprotein strap
Ocak 07, 2021
Listeye dön