KAS YAPIMINDA PROTEİNİN ÖNEMİ

KAS YAPIMINDA PROTEİNİN ÖNEMİ

 

KAS YAPIMINDA PROTEİNİN ÖNEMİ

 

Daha hızlı ve daha kısa sürede kas yapmak vücut geliştirme, fitness vb. sporlarla uğraşan çoğu insanın arzuladığı bir durum. Çevremizde, sürekli çalıştığı halde kendi fiziğini yeterli bulmayan bir çok sporcu mevcut. Şunu bilmeliyiz ki özellikle kas gelişiminden söz edildiğinde ilk akla gelen proteindir. Protein kas yapımında en etkin rollerden birine sahiptir. Spor yapmasanız bile vücut mevcut kaslarınızı besleyebilmek ve ya onarabilmek için ve aynı zamanda hücrelerin yenilenmesi için belirli bir miktar proteine ihtiyaç duyar. Bu düşünüldüğü zaman proteinin kas yapımında ki rolü daha iyi anlaşılabilmektedir.

Kas dokusu; su, protein, yağ ve az miktarda karbonhidrattan oluşmaktadır. Vücudumuz proteini kendisi üretemez. Bu yüzden biz, proteinin yapı taşı olan amino asitleri beslenme yoluyla dışarıdan almalıyız. Eğer protein oranı az gıdalar tüketirsek vücudumuz kas yapımı ve onarımı için gerekli aminoasitlere ulaşamaz ve böylece kas yapım ve onarımı sekteye uğramış olur. Bu yüzden beslenme faktörüne çok dikkat etmeliyiz ve protein açısından zengin gıdalar tercih etmeliyiz. Peki bu gıdalar nelerdir? Bu gıdaları hayvansal ve bitkisel olmak üzere ikiye ayıracağız.

Hayvansal Protein(Gıdalar):Hayvansal protein vücudun ihtiyaç duyduğu hemen hemen bütün amino asitlere sahiptir. Bu gıdaların en temeli kırmızı ettir. Aminoasitler açısından en zengin gıdalardandır. Fakat kırmızı et tüketimi kontrollü olmalıdır. Çünkü kırmızı et kötü kolesterole sebep olan doymuş yağlar açısından da zengindir. Kırmızı etten farklı olarak bu gruptaki en temel gıdalardan biride kümes hayvanlarıdır.(Tavuk, hindi vb.)

Bitkisel Protein(Gıdalar):Bitkiler amino asitler bakımından hayvansal gıdalar kadar zengin değillerdir. Hayvansal gıdaları sevmiyor ve ya çok tüketemiyorsanız, çok dengeli bir diyet programı hazırlamalı ve vücudunuzun kullanabildiği aynı miktarda protein için  hayvansal gıdalardan çok daha fazla miktarda bitkisel gıdalar tüketmelisiniz. Badem, antep fıstığı, brokoli bu grupta yüksek protein oranlarına sahip gıdalardır.

Peki günlük ne kadar protein tüketmeliyiz? Çoğu araştırmaya göre vücudun protein ihtiyacı genellikle kilo başına 1.1 ila 2.3 gr aralığındadır. Ortalama bir sporcu için 1.5 ila 1.8 gr aralığı ideal olarak kabul edilmektedir. Fakat bu değerler antrenmanlarınızın yoğunluğu, süresi, tipi, beslenme alışkanlıkları, cinsiyet, yaş gibi durumlara bağlı olarak farklılık gösterebilir. Aşırı bir şekilde protein tüketimi çoğu zaman bir fayda sağlamadığı gibi vücuda zarar da verebilir. Bu yüzden beslenme programımızı buna göre dengeli bir şekilde oluşturmalıyız. 


Etiketler: supplement, bodybuilding, fitness, protein, amino asit, gıda takviyesi
Kasım 16, 2018
Listeye dön