Hmb (Hidroksimetilbütirat) Hakkında

Hmb (Hidroksimetilbütirat) Hakkında

Hmb (Hidroksimetilbütirat) Hakkında?

  • HMB Nedir?
  • Faydaları
  • Diğer takviyelerle birlikte kullanımı
  • Güvenlik, dozaj ve öneriler
  • Sonuç olarak

Sporcular ve fitness meraklıları her zaman performanslarını arttırmanın yollarını ararlar.

Doğru diyet ve egzersiz kombinasyonu bu performansı artırmaya yardımcı olabilirken, bazı takviyeler ekstra faydalar sağlayabilir.

Beta-hidroksi beta-metilbütirat için kısaca adı HMB olan, kas büyümesine ve egzersiz performansına yardımcı olma potansiyeli nedeniyle sağlık ve fitness topluluğunda çok ilgi gören popüler bir diyet takviyesidir.

Bu makale HMB' nin ne olduğunu ve potansiyel faydalarını açıklamaktadır. Ayrıca, güvenliği ve diğer önerileri hakkında bilgi sağlamanıza yardımcı olacaktır.

HMB nedir?

HMB, vücudunuzun doğal olarak ürettiği bir maddedir.

Molekülün versiyonuna bağlı olarak birkaç farklı isme sahiptir. Aynı zamanda beta-hidroksi beta-metilbütirik asit, beta-hidroksi beta-metilbutirat ve hidroksimetilbutirat olarak da bilinir.

Vücudunuz, protein sentezi ve kas onarımı için gerekli olan dallı zincirli bir amino asit (BCAA) olan lösin amino asitten türemektedir.

Bununla birlikte, vücudunuz yalnızca küçük miktarlarda HMB üretebilir. Bu nedenle, birçok insan vücudundaki HMB seviyelerini artırmak için bir besin takviyesi olarak alırlar.

Çalışmalar, HMB takviyelerinin, egzersiz performansının artması, kas yıkımının azalması ve eğitimsiz ve yaşlı yetişkinlerde artmış kas büyümesi gibi belirli faydalarla bağlantılı olduğunu göstermiştir.

HMB, Supplement mağazalarından, sağlıklı gıda mağazalarından ve internette bulunabilir. Kapsül, tablet ve toz gibi çeşitli şekillerde satışa sunulur.

ÖZET: Vücut, amino asit lösinini metabolize ettiğinde doğal olarak küçük miktarlarda HMB üretir. İnsanlar vücuttaki HMB seviyelerini yükseltmek için takviyeler alırlar. HMB, kas büyümesine ve performans artışına yardımcı olabilir.

HMB'nin Faydaları

Çalışmalar, HMB almanın, özellikle vücut kompozisyonu alanında çok sayıda fayda ile ilişkili olabileceğini bulmuştur. Bunlar, artan kas büyümesini ve kas yıkımının azalmasını içermektedir.

Oldukça az sayıda çalışma HMB'nin etkisini incelerken, çeşitli popülasyonlardaki etkilerini tam olarak anlamak için ek araştırmalara ihtiyaç vardır.

İşte !! HMB almanın faydalarından bazıları.

Kas büyümesine yardımcı olabilir

Üreticiler genellikle HMB'yi kas büyümesine yardımcı olan bir gıda takviyesi olarak satışa sunarlar.

2000'li yılların başından itibaren yapılan eski araştırmalar, bazı popülasyonlarda yardımcı olabileceğini bulmuştur.

Bu çalışmalar HMB'nin egzersiz yapmayan ve yaşlı kişilerdeki etkilerine baktı. Direnç antrenmanı yapmakla HMB almayı birleştirenler, tek başına direnç antrenmanı yapanlara göre daha fazla kas büyümesi yaşadılar.

Ek olarak, 287 yaşlı yetişkinde yapılan 7 çalışmanın gözden geçirilmesi, 8 haftadan 12 aya kadar değişen sürelerde günde 2-3 gram HMB almanın etkilerine baktı.

HMB alan katılımcılar, plasebo takviyesi alanlara göre ortalama 0,78 pound (0,35 kg) daha fazla kas kazandılar.

HMB takviyelerinin fiziksel egzersizle birleştirilmesinin, tek başına egzersize kıyasla vücut kompozisyonunu, gücünü veya egzersiz performansını değiştirmede etkisi olduğunu göstermektedir.

193 katılımcıda yapılan 6 çalışmanın bir analizi, düzenli egzersiz yapan ve müsabık sporcular için de bu faktörleri iyileştiremeyebileceğini buldu.

Sporcular 3 gün ile 12 hafta arasında günde 3-6 gram HMB aldıklarında, güçlerinde herhangi bir artış veya vücut kompozisyonunda değişiklik yaşamadıklarını buldu.

Kısacası, HMB ve kas büyümesi üzerine yapılan araştırmalar karışık sonuçlar gösteriyor. Bununla birlikte, bazı araştırmalar, bu takviyenin egzersiz yapmayan bireyler ve yaşlı insanlar için kas büyümesine fayda sağlayabileceğini göstermektedir.

Kas yıkımını azaltmaya yardımcı olabilir

Araştırmalar, HMB'nin kas yıkımını azaltmaya yardımcı olabileceğini gösteriyor.

Test tüpü çalışmaları, HMB'nin, kas proteinlerinin parçalanmasını teşvik eden genleri ve enzimleri baskılamak gibi, hücreler içinde çeşitli şekillerde kas parçalanmasını önlemeye yardımcı olabileceğini düşündürmektedir.

15 çalışmanın analizi, HMB'yi 2,137 kişide almanın etkilerine baktı. Bu katılımcılar, kanser, HIV, böbrek yetmezliği ve yetersiz beslenme gibi kas kaybını teşvik eden sağlık koşullarına sahipti.

Analiz, 7 günden 6 aya kadar günde 3-4 gram HMB almanın kas kaybını önlemede plaseboya göre anlamlı derecede daha etkili olduğunu buldu.

Benzer şekilde, yaşlı insanlarda yapılan diğer çalışmalar, HMB almanın yatak istirahati dönemlerinde kas kütlesini korumaya yardımcı olabileceğini göstermiştir.

Bununla birlikte, bilim insanlarının bu amaçla önermeden önce, HMB ve bunun kas yıkımına karşı potansiyel koruyucu etkileri hakkında gençler ve sağlıklı yetişkinler gibi çok çeşitli katılımcılarda daha fazla araştırma yapması gerekiyor.

Egzersiz adaptasyonuna yardımcı olabilir

Bazı araştırmalar, HMB'nin egzersize adaptasyonları geliştirebileceğini göstermiştir. Bu, acil bir değişimden ziyade daha uzun vadeli bir değişikliği ifade eder.

Örneğin, 16 elit kürekçide yapılan 12 haftalık bir çalışma, günde 3 gram HMB almanın, bir plaseboya kıyasla aerobik egzersiz kapasitesini ve en yüksek anaerobik gücü önemli ölçüde artırdığını ve vücut yağını azaltmaya yardımcı olduğu bulunmuştur.

Anaerobik güç, yüksek yoğunluklu egzersiz sırasında üretebileceğiniz maksimum gücü ifade eder.

Benzer şekilde, 42 dövüş sporcusu üzerinde yapılan 12 haftalık bir başka çalışma, günde 3 gram HMB almanın, plaseboya kıyasla hem aerobik hem de anaerobik egzersiz kapasitesini önemli ölçüde artırdığını bulmuştur.

Sporcular ve sağlıklı yetişkinlerde yapılan diğer çalışmalar, günde 3 gram HMB almanın aerobik ve anaerobik kapasite üzerinde benzer etkilere sahip olduğunu göstermiştir.

Diğer faydalar

Çalışmalar, HMB'yi başka birçok fayda ile ilişkilendirmiştir. Bununla birlikte, bunları destekleyen daha az çalışma veya zayıf kanıt bulunmaktadır.

Bu nedenle, uzmanların bunları kapsamlı bir şekilde anlayabilmesi ve tavsiyelerde bulunabilmesi için aşağıdaki potansiyel faydaları hakkında daha fazla araştırmaya ihtiyaç vardır.

254 katılımcıda yapılan 9 çalışmanın gözden geçirilmesi, düzenli bir halter programına ek olarak günlük 1-3 gram HMB almanın etkilerine baktı.

Katılımcılarda kas hasarı belirteçlerini önemli ölçüde azalttı ve daha iyi iyileşme yaşadı.

Hayvan çalışmalarından elde edilen araştırmalar, HMB'nin yaşa bağlı zihinsel düşüşü azaltmaya yardımcı olabileceğini öne sürüyor. Bununla birlikte, bilim adamlarının insanlarda bu etkileri araştırması gerekir.

Birkaç test tüpü ve insan çalışması, HMB almanın TNF-α, IL-8 ve INFγ gibi enflamatuar belirteçleri azaltabileceğini göstermiştir.

Diyalize giren diyabetli 11 kişide yapılan 4 haftalık bir çalışma, arginin ve glutamin ile birlikte HMB içeren bir takviye almanın yara iyileşmesini önemli ölçüde iyileştirdiğini buldu.

9 çalışmanın daha eski bir incelemesi, günde 3 gram HMB almanın, plasebo almaya kıyasla toplam kolesterol, LDL (kötü) kolesterol ve sistolik kan basıncını önemli ölçüde düşürdüğünü bulmuştur.

Sistolik kan basıncı, kan basıncı ölçümündeki üst sayıdır.

Bununla birlikte, bu etkilerden HMB, egzersiz veya her ikisinin de sorumlu olup olmadığı tam net değildir.

ÖZET: Çalışmalar, HMB'yi gelişmiş egzersiz adaptasyonları, kas kaybının azalması, daha iyi egzersiz iyileşmesi ve daha fazlası gibi çeşitli sağlık yararlarıyla ilişkilendirmiştir. Aynı zamanda eğitimsiz kişilerde ve yaşlılarda kas büyümesini artırabilir.

Diğer takviyelerle birlikte Kullanımı

Bazı araştırmalar, HMB'yi diğer takviyelerle birleştirmenin egzersiz performansını ve kas yapısını nasıl etkileyebileceğini araştırdı.

Kreatin, D vitamini veya amino asitler arginin ve glutamin ile alırsanız fayda sağlayabilir. Bununla birlikte, bu kombinasyonlar bazı insanlar için diğerlerinden daha etkili olabilir. İşte kanıt.

6 çalışmanın gözden geçirilmesi, halihazırda direnç eğitimi almış 201 sporcu ve bireyde HMB'yi kreatin ile almanın etkilerine bakıldı.

Değişen dozlarda kreatin ile birlikte 3 gram HMB almanın gücü ve yüksek yoğunluklu egzersiz performansını önemli ölçüde artırdığını buldu. Aynı zamanda kas büyümesine yardımcı oldu ve vücut yağını azalttı.

Bununla birlikte, diğer çalışmalar, katılımcılar kreatin ve HMB'yi birleştirdiğinde karışık sonuçlar göstermektedir. Bazıları kombo destekli atletik performansı gösterdi ve testosteronu yükseltti, diğerleri ise tek başına kreatin almaya kıyasla ek bir faydası olmadığını söyledi.

Bir bireyin D vitamini durumu, özellikle yaşlı insanlar arasında kas gücünde rol oynar.

Araştırmalar, yaşlı insanlar D vitamini ile HMB aldıklarında, egzersiz rutini olmasa bile kas gücünün artmasına yardımcı olabileceğini buldu.

Diğer çalışmalar HMB'yi glutamin ve arginin gibi diğer amino asitlerle birleştirdi. Bu belirli kombinasyonların, AIDS ve kanser gibi belirli durumlarda meydana gelen kas kaybını önlemeye yardımcı olabileceğini buldular.

ÖZET: HMB, diğer takviyelerle birlikte aldığınızda kaslar üzerinde faydalı etkilere sahip olabilir. Bunlar kreatin, D vitamini ve glutamin ve arginin amino asitlerini içerir. Ancak, bu araştırmalardan bazılarında karışık sonuçlar bulundu.

Güvenlik, dozaj ve öneriler

HMB, bilinen yan etkileri çok az olan veya hiç olmayan, genel olarak güvenli ve iyi tolere edilmiş gibi görünmektedir.

Nadir durumlarda, insanlar HMB alırken mide ağrısı, kabızlık veya kaşıntı yaşayabilir.

HMB yaygın olarak bulunur. Supplement mağazalarından ve online alışveriş sitelerinden satın alınabilir. Kapsül, tablet ve toz formu dahil olmak üzere çeşitli formlarda gelir.

HMB için standart bir dozaj olmamasına rağmen, çoğu çalışma günde 3 gramlık bir doz kullanmıştır.

Herhangi bir diyet takviyesinde olduğu gibi, özellikle ilaç kullanıyorsanız veya önceden mevcut sağlık sorunlarınız varsa, HMB almadan önce bir sağlık uzmanıyla konuşmak önemlidir.

ÖZET: HMB, günlük 3 gramlık standart dozlarda genellikle güvenli görünmektedir. Herhangi bir diyet takviyesinde olduğu gibi, HMB almadan önce bir sağlık uzmanıyla konuşun.

Sonuç Olarak

HMB, amino asit lösinini parçaladığında vücudunuzun doğal olarak ürettiği bir maddedir.

Bazı insanlar destek olarak aldığında onlara fayda sağlayabilir.

Bazı kanıtlar, kas kaybını azaltmaya ve egzersiz adaptasyonlarına yardımcı olabileceğini düşündürmektedir. Artı, egzersiz yapmayan kişilerde ve yaşlılarda kas büyümesini artırabilir.

Diğer potansiyel faydalar arasında egzersizin iyileşmesine yardımcı olmak ve iltihabı ve yaşa bağlı zihinsel gerilemeyi azaltmak yer alır.

Kreatin, D vitamini ve glutamin ve arginin gibi diğer amino asitlerle birleştirdiğinizde ek faydalar sağlayabilir. Bu kombinasyonları almak kas büyümesine ve performansına yardımcı olabilir, kas gücünü artırabilir ve sırasıyla kas kaybını önlemeye yardımcı olabilir.

Bu potansiyel faydaların çoğu hakkında daha fazla araştırmaya ihtiyaç olduğunu belirtmek önemlidir.

HMB, günlük 3 gramlık standart dozlarda güvenli görünmektedir. Herhangi bir ek takviyesinde olduğu gibi, HMB almadan önce bir sağlık uzmanına danışmakta fayda olacaktır

Etiketler: Hmb (Hidroksimetilbütirat) Hakkında, Hmb Nedir, Hmb ne işe yarar, Hmb faydaları
Mayıs 29, 2021
Listeye dön