BARBELL CURL MU? YOKSA ‘’Z BAR’’ CURL MU?

BARBELL CURL MU? YOKSA ‘’Z BAR’’ CURL MU?

 

 

 

  

 

Z bar hareketi yaparken elinizin pozisyonu hummer curl hareketine benzer şekildedir. Sadece açı farkı vardır. Barbel curl hareketi kadar ağırlık çalışmayacağınızdan toplam kas uyarımı daha az olacaktır.

 

BARBELL CURL MU? YOKSA ‘’Z BAR’’ CURL MU?

 

BARBELL CURL

Barbell curl egzersiz hareketi temel biceps kası (pazu) geliştirme hareketlerinden biridir. Barbell curl en iyi biceps geliştirici hareketlerinden biri olarak bilinir. Barbell curl hareketinde ellerin pozisyonu birbirinden ayrışıktır ve burada uzun ve kısa bicepslerdeki kas hareketi maksimum seviyede olmaktadır.

 

Bilek hareketi açısından biraz kısıtlı olmasına rağmen etki alanın mesafesi uzun olduğu için ön kol kaslarını da geliştirme açısından etkilidir.

Bazı araştırmalara göre düz barla 10 tekrarlı bir çalışmada girebileceğiniz bir ağırlığın Z bardakine oranla daha fazla olduğu ortaya çıkıyor. Bu nedenle düz barla daha fazla kas fibrillerini aktivite ederek ‘’Z’’ bara nazaran daha çok kas kütlesi artırımı yapmış olursunuz.

 

Z BAR CURL

Z Bar Curl hareketinde en dikkat çeken özellik bilek rahatlığıdır. Birçok insan için ayrışık kavrama normal kavramada bilekler daha az zorlanır. Z bar curl hareketinde bilek kavrama rahatlığının dışında uygulanan gücün bir kısmını uzun bicepslerinize taşır. Buda bicepslerinde zirve yapmak için ideal bir hareket anlamına gelmektedir.

 

SONUÇ = BARBELL  CURL

Her iki harekette oldukça benzer olmasına rağmen Z bar bileklerinizdeki yükü azaltır. Eğer sadece Tek hareket yapıyorsanız. Tercihiniz tabi ki ‘’Barbell curl’’ hareketi olmalı. Tabi ki çeşitli açılarda kolları çalıştırmak bir avantajdır. O yüzden Z barıda ihmal etmeyiniz. Antrenman yaparken ilk Barbell Curl hareketi yapın ve her sette ellerinizin pozisyonunu içe ve dışa doğru değiştirerek hedef kaslarınızı farklı şekillerde uyarabilirsiniz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Etiketler: BARBELL CURL MU? YOKSA ‘’Z BAR’’ CURL MU?, bodybuilding, fitness, biceps, antrenman, workout, antrenman teknikleri
Aralık 21, 2018
Listeye dön