Ketojonik Diyet Nedir ?

Ketojonik Diyet Nedir ?

Bir ketojenik veya keto diyeti, vücudun karaciğerde enerji olarak kullanılmak üzere ketonlar ürettiği düşük karbonhidrat diyetidir. Karbonhidrat alımınızı azaltarak, vücut, gıda alımı düşük olduğunda vücudun hayatta kalmamıza yardımcı olmak için başlattığı bir süreç olan ketoz olarak bilinen bir duruma indüklenir. Bu durumda vücudumuz karaciğerdeki yağların parçalanmasından üretilen ketonları üretir ve karbonhidrat yerine birincil enerji kaynağı olarak ketonları yakar.

Düşük karbonhidrat ve keto diyet arasındaki fark nedir? Genellikle, düşük karbonhidrat diyetindeki ana odak, karbonhidrat ve yağ alımını düşük ve protein alımını yüksek tutmaktır. Keto diyetleri daha yüksek yağ, orta protein ve düşük karbonhidrat alımını vurgulamaktadır. Genellikle en iyi form  hazırlıkları sırasında da dahil olmak üzere birçok insanda düşük karbonhidratın yan etkileri çok fazla değildi, ancak keto diyetinde Durum böyle değildir. Bu düşük karbonhidrat yan etkilerinden bazıları şunlardır:

  • Düşük enerji ve yorgunluk
  • Sinirlilik ve ruh hali
  • Açlık sancıları
  • Kilo almak

Vücudunuzun enerji için bir makro kaynağı yakması gerekir - birincil enerji kaynağı olarak glikoz oluşturmak için genellikle karbonhidratları veya proteinleri parçalar. Bir keto diyetinde, yağı bir enerji kaynağı olarak yakmak için makro yakıt kaynağını değiştiriyorsunuz. Bununla birlikte, bedeniniz gece boyunca bu tür bir enerji kaynağına otomatik olarak dönüşmez. Vücudunuz karbonhidratla performans sergilemeye alışkınsa ve o zaman artık o karbonhidrat kaynağını sağlamıyorsanız, muhtemelen ilk aşamalarda antrenmanlarda zorluk çekeceksiniz. Karbonhidrat yakmaktan yağ yakmaya geçmek, herkes için farklı bir işlemdir ve karbonhidratı sınırlamak kadar kolay değildir. Keto diyetine başlayan kişilerin çok erken pes etmelerinin ve kendileri için işe yaramayacak şeyler olarak yazmalarının birkaç nedeni olabilir.

 

1. KARBONHİDRATLAR ÇOK YÜKSEK

Herkesin vücudu farklı seviyelerde karbonhidrat, yağ ve protein seviyelerine farklı tepki verir. Metabolik geçişinizin nerede olduğunu görmek için alımınızı bir süre izlemeniz gerekecek. Belki vücudunuz ketoz dışına çıkmadan önce günde 25 gram karbonhidrat alabilir, oysa başkası sizden daha fazla veya daha az tolere edebilir. Karbonhidratlarınız yeterince düşükse ve hala keto durumunda değilseniz, kalorileriniz çok düşük olabilir.

2. KALORİLER ÇOK DÜŞÜK

Yeterince yiyecek / kalori almıyorsanız, vücudunuzu açlık moduna geçiriyor olabilirsiniz. Bu olduğunda, herhangi bir tür gıda kaynağını yakma kabiliyetiniz çok zor olacaktır. Bir keto diyetinde, bütün bir besin kaynağını kaldıramaz ve yerine yenisini koyamazsınız. Sık sık değil, yağ makronuzu arttırmanız yeterlidir, aynı zamanda proteini biraz arttırır. Makrolarınızı yönetmenize ve ayarlamanıza yardımcı olmak için bir yemek izleme uygulaması kullanmanızı öneririz. Vücudunun iyi olma noktasını bulmakta güçlük çeken insanlar genellikle fazla miktarda protein kullanıyorlar. Bunu ayarlayıp yağ makrolarını arttırdıklarında daha başarılı oldular.

3.ÇOK YÜKSEK proteın

Protein, glikoneogenez (GNG) adı verilen bir işlemde karbonhidratlara dönüşebilir. GNG, vücudun protein (amino asitler) gibi karbonhidrat olmayan kaynaklardan, kaslardan laktat ve yağ asitlerinin gliserol bileşeninden gerekli bir vücut yakıtı olan glikozu yaptığı metabolik bir işlemdir. Bu olduğunda, karbonhidratlarınız çok yüksektir ve yine ketozis olmayacaksınız.

Keto'nun yağda yüksek, proteinlerde orta, karbonhidratta çok düşük olduğunu unutmayın. Besin alımınız yaklaşık% 70 yağ,% 25 protein ve% 5 karbonhidrat olmalıdır. Bu sadece Genel bir orandır- herkesin vücudu farklı makrolar gerektirir, bu yüzden bu oranları ayarlamanız gerekebilir.

GENELLİKLE KAÇINILMASI GEREKEN YİYECEKLER

  • Şekerli gıdalar
  • Tahıllar veya nişastalar
  • Meyve
  • Fasulye veya baklagiller
  • Kök sebzeler
  • Az yağlı ürünler
  • Sağlıksız yağlar
  • Alkol
  • Şekersiz diyet yiyecekleri

 

GENELDE Tüketilecek  YİYECEKLER

  • Et
  • Yağlı balık
  • Yumurtalar
  • Peynir
  • Kuruyemiş ve tohumlar
  • Sağlıklı yağlar
  • Düşük karbonhidratlı sebzeler

 

KETOZİSE NASIL GİRİLİR?

  • Karbonhidratları sınırla
  • Proteini ılımlı seviyelerle sınırla
  • Yeterince yağ yiyin
  • Acıkmadığınızda atıştırmaktan kaçının
  • Egzersiz / kardiyo ekle
  • Bazı insanlar için aralıklı aç kalma

 

 

Bir keto diyeti aşırı kilolu ve diyabetik, özellikle metabolik sağlıklarını iyileştirmek isteyenler için harika olabilir. Sporcular veya büyük miktarda kas veya ağırlık eklemek isteyenler için bu diyet pek uygun olmayabilir. Örneğin, keto diyet, zor gelişen bir vücut tipi için faydalı değildir. Her diyette olduğu gibi, ketoya başlamadan önce doktorunuzla veya beslenme uzmanınızla konuşun. Bu, sizin ve yaşam tarzınız için harika bir seçenek olabilir, ancak yalnızca tutarlı olmanız ve uzun süre buna bağlı kalmanız durumunda işe yarayacaktır.

Etiketler: ketojenik diyet,
Aralık 09, 2019
Listeye dön