DOMS (GECİKMELİ KAS AĞRISI) NEDİR ?

DOMS (GECİKMELİ KAS AĞRISI) NEDİR ?

DOMS'İN BELİRTİLERİ NELERDİR ?

DOMS semptomları genellikle derin, tutulmuş bir şekilde kas ağrısı ve yorucu egzersiz sonrası ertesi gün gelişen ağrıyı içerir. Genelde, egzersizde kullandığınız kaslara lokalize olur ve kas sertliği ve hassasiyete yol açar. Kas esnekliği kısıtlanarak ve germe de semptomlara yol açacaktır. DOMS ayrıca geçici olarak güç ve ortak hareketlilikte azalmayla sonuçlanabilir. Bununla birlikte, hareket etmeye başladığınızda semptomlar azalmaya başlayacaktır, çünkü bu kan basıncını teşvik eder ve esneklik sağlar.

DOMS ayrıca kısa süreli kas kuvveti kaybına, eklem hareket açıklığının azalmasına ve etkilenen kas gruplarının şişmesine neden olabilir. İyi haber şu ki, ağrıyan kaslarınızı hareket ettirmeye başladığınızda, aslında daha az ağrı hissetmeye başlayacaklar. Ama acı çeken quadlarınızsa (Ön bacak kasları) , merdiven çıkmayı biraz zahmetli bulabilirsiniz…

Genellikle DOMS oluştuğu durumlrda, hafif bir rahatsızlık hissedersiniz ve bu genellikle sadece bir veya iki gün kadar sürer. Daha ciddi vakalarda, bir kas yırtılması veya gerilmesi arasında ayrım yapılması önemlidir. 

Daha şiddetli DOMS durumunda, bazı tedavi yöntemleri:

- Bazı hafif hareketlilik egzersizleri yapın,
- Hafif masaj - bu kademeli esnekliği artıracak ve kan akışını artıracaktır, ancak ilk 24 saat boyunca derin doku masajından kaçınılmalıdır,
- Bu işlem sırasında ani ve sert gerilmelerden veya egzersizden kaçının - kaslarınız azalmış bir yeteneğe sahip olduğu için artan fonksiyonel taleple başa çıkmak ve daha fazla hasar veya yaralanma riskini göze almak demektir,

Bisiklete binmek , yüzmek veya hafif esneklik egzersizleri DOMS semptomlarını hafifletebilir.

 

DOMS (GECİKMELİ KAS AĞRISI) NEDİR ?

“DOMS (Gecikmeli kas ağrısı-Hamlık Ağrısı) kelimesinin egzersiz ortamında ve çevrenizde daha önce birçok kez kullanıldığını duymuş olabilirsiniz, ancak bunun ne anlama geldiğini merak ettiniz mi?

Yoğun egzersiz veya alışık olunmayan sportif aktiviteden 24 – 48 saat sonra meydana gelen ağrıya gecikmiş kas ağrısı (hamlık) denir. Örneğin bir powerlifting sporcusu, 1 aylık aradan sonra yaptığı ilk antrenmanın ertesi günü vücudunda ağrılar meydana gelirSakatlanmaya yol açacak içsel veya dışsal bir makro travma kesinlikle söz konusu değildir.

DOMS Gecikmeli Kas Ağrıları anlamına gelir ve genellikle egzersiz sonrası kas ağrılarıyla ilişkilidir. Genellikle aşırı ve alışılmamış egzersizlerin artmasıyla ortaya çıkar, DOMS, glikojen kullanımının yan ürününün bir sonucu olarak oluşan metabolik atık ile birlikte yorgunluk ve laktik asit birikmesi ile ilişkilidir. Ayrıca DOMS' un eksantrik egzersizle ilişkili hareketlerle (uzatma sırasında gergin olmada) ilişkili olduğu düşünülmektedir.

 

DOMS'E NE SEBEP OLUR ?

DOMS, miyofibril denilen küçük kas liflerine lokal enflamatuara yanıt veren nedenlerle ortaya çıkan mikro travma ile ilgilidir. Ancak bu mekanik mikro-travma, kas gerilmesinden farklıdır.

  

 

 

DOMS VE KAS YARALANMASI ARASINDAKİ FARK NEDİR ?

Çoğu durumda, kas gibi bir zedelenme yaşadığınızda, gerinir veya yırtılır, derhal hissedilen keskin bir ağrı olur ve bu kasın fonksiyonu azalmış bir şekilde belirginleşir. Daha ciddi vakalarda, şişlik ve morarma görebilirsiniz, ancak bu ertesi güne kadar görünmeyebilir. Bir yaralanma sonrası yaralanma yerinde bölgesel hassasiyet olacaktır. Ayrıca, kas gerilmelerinin iyileşmesi çoğu zaman daha uzun sürebilmektedir.

 

pekala DOMS İYİ bişey Mİdir ?

Öyleyse, soru hala devam ediyor - sportif performansımızı ve ilerlememizi desteklemek için DOMS'a ihtiyacımız var mı? Hafif kas ağrıları hissinin hoş bir duygu, bize bir şey başarmış gibi hissettiren bir duygu olduğunu ve psikolojik olarak ödüllendirici olduğunu söylemeye gerek yok. Bu söylenirken, gelişim  için DOMS' ye ihtiyacımız yok, aslında, tam tersi bazen performansa zararlı etkisi olabilir.

Her türlü egzersizle, bedenimizi alışılmadık bir uyarıcıya maruz bırakıyoruz. Bu uyarlanabilir ilerlemeye yol açan bir uyarandır. Bir egzersiz uyaranı uygularsanız, bu geçici olarak kas parçalanmasına neden olur (katabolik değişiklikler), sonra bununla başa çıkmak için, vücut uyaranı doğru beslenmeyle daha güçlü (adaptif anabolik ilerleme) geri döner. DOMS, çoğu durumda, vücudun alışılmadığı bir uyarıcıya maruz bırakıldığı bir formdur. İyi bir esneklik ve antrenman boyunca esnetme ve iyi beslenme desteği, kaçınılmaz olarak DOMS riskini azaltır.

 

DOMS'Yİ NASIL ÖNLEYEBİLİRSİNİZ ?

- Egzersizinizi kademeli olarak geliştirin, kademeler çok fazla zorlu olmamalı,
- Egzersizden önce düzgün bir şekilde ısındığınızdan emin olun,
- Sürekli olarak bir alana odaklanmak yerine bir egzersiz karışımı yapın,

- Egzersizinizi gererek ve en son vücudunuzu soğutarak bitirin.

 

 

Etiketler: egzersiz sonrası kas ağrısı, antrenman sonrası kas ağrısı, idman sonrası kas ağrısı, kas ağrısı, kas ağrısı için ne yapılır, kas ağrısı tedavisi, body kas ağrısı, fitness kas ağrısı, bodybuilding kas ağrısı
Kasım 09, 2019
Listeye dön