BCAA Nedir, Ne İçin Kullanılır? Faydaları Nelerdir?

BCAA Nedir Ne İçin Kullanılır Faydaları Nelerdir

BCAA Nedir, Ne İçin Kullanılır? Faydaları Nelerdir?

Kas kaybı ve kas yapısını güçlendiren BCAA, sporcular tarafından kullanıldığı gibi spor aktiviteleri ile uğraşan kişiler tarafından da sıklıkla kullanılan bir gıda takviyesidir. Üç farklı amino asidin bir yapıda toplanmış hali olan BCAA, vücudun güç ihtiyacını karşılar. İşte, Bcaa nedir? Ne İşe Yarar? Nasıl ve ne zaman kullanılır? Gibi sıkça sorulan soruların tüm detaylı yanıtları bu yazımızda.

BCAA Nedir, Ne İşe Yarar?

BCAA nedir, ne işe yarar? BCAA (Branch Chain Amino Acid), içerisinde yer alan Lösin, Izolösin ve Valin asitlerin tek bir yapıda birleştirilmesi sonucu elde edilen kas güçlendirici bir gıda takviyesidir. Daha çok sporcular tarafından kullanılan bir gıda takviyesi olsa da, dozunda kullanıldığında sağlığa birden çok fayda sağladığından, BCAA kullanılan kişi sayısında artış yaşanmıştır.

Spor öncesinde alınan BCAA takviyesi, kişinin spora daha enerjik başlamasını sağlar. Çünkü alınan takviye ile insan kasları daha fazla güçlenmektedir. BCAA’yı spordan önce kullanabileceğiniz gibi, spordan sonra da kullanabilirsiniz. Spordan sonra kaybedilen enerji ve kas yorgunluğu için tam yerinde bir gıdadır.

BCAA Ne Zaman Kullanılmalı?

BCAA, spordan önce kullanılabileceği gibi sonra da kullanılabilir. Spordan önce kullanılan BCAA, kas yapısı güçlendirerek vücuttaki enerjinin dolmasına ve böylece rahatlıkla spor yapılmasına olanak sağlar. Spordan sonra ise, vücudun kaybettiği ve gerek duyduğu enerjinin depolanmasını sağlar ve kas ağrılarının yaşanmasını önler.

BCAA, sadece sporculara özgü bir gıda takviyesi değildir. İnsanlar bu besin gıdasını gün içinde daha dinç olmak içinde tüketebilir. Ancak BCAA, insan sağlığına fayda sağladığı gibi, zararda verebilir. Bunun için aşırı tozlardan kaçınılmalıdır. Bundan dolayı BCAA, vücut kütle ağırlığına göre alınmalıdır.

BCAA Kas Yapar Mı?

BCAA kas yapar mı? Evet, BCAA kas yapar. Çünkü BCAA  gıda takviyesinin en önemli amacı; vücuttaki enerjinin artış göstermesi ve içeriğindeki lösinlerin kas dokularını sentezlemesini başlatmaktır. Örneğin; normal bir sporcunun iki ayda oluşturacağı kasları, BCAA alan kişi bir ay gibi kısa sürede oluşturmaktadır.

Bcaa Nedir ? Ne işe yarar ? Satın Al

 

BCAA Faydaları Nelerdir?

BCAA, insan sağlığını dengeleyen bir gıda takviyesidir. Yani insan sağlığına bir çok faydası bulunur. BCAA faydaları şunlardır;

  • BCAA, içeresinde yer alan üç amoni asitten biri olan Lösin sayesinde kaslarda protein sentezi başlar. Kas dokularının büyümesi ve gelişmesi için gerekli bir takviyedir. Spor ve antrenman yapanlar için çok önemlidir. BCAA sayesinde yapılan antrenman sonucunda iki kat fayda sağlanır.
  • BCAA, spor veya antrenman esnasında değil, her zaman vücudun ihtiyaç duyduğu bir takviyedir. Örneğin; sakatlık durumunda alınan BCAA, kişinin kas kayıplarını azaltır.
  • BCAA, vücuttaki yağ oranını düşürmekte ve kişide kas oluşumunu hızlandırmaktadır. Çünkü Lözin, vücutta enerji artılı sağlarken; izolösin ise, glikoz toleransını artırarak vücut içerisindeki yağların erimesini sağlar.
  • Uzun süren antrenmanlarda kişide kas kayıpları başlar. Ancak alınan BCAA, kasların direncini artırarak ve olumsuzluğu engelliler.
  • BCAA, antrenman sonrasında oluşan gecikmeli kas ağrılarına da iyi geldiği, yapılan araştırmalar sonucunda elde edilmiştir. Gecikmeli kas ağrılarının oluşmaması için kişi, vücut kütle ağırlığı başına 100 mg BCAA takviyesi yapılmalıdır.
  • BCAA, içinde yer alan amino asitler sayesinde karaciğer hastaları, kanser hastaları ve kas kaybı yaşayan hastalar için büyük derecede fayda sağladığı, doktorlar tarafından açıklandı ve bu hastalıkların tedavisinde BCAA takviyesi ek olarak kullanılmaktadır. 

BCAA Kullanımı Ne Kadar Olmalı?

BCAA, vücuda fayda sağlasa da, aşırı kullanımında sağlığa büyük zararlarında bulunmaktadır. Karaciğer rahatsızlığı ve halsizlik gibi yan etkileri de bulunur. Bunu için BCAA Kullanımı, vücut kitle ağırlığına göre alınmalıdır. Her 1 kütle ağırlığı için ortalama 200 mg BCAA alınmalıdır. Örneğin; vücut kütle ağırlığı 10 kg olan bir kişi, günde ortalama 2 gram BCAA tüketebilir.

Vücut kitle indeksi hesaplama işlemi için; VKİH Linkine tıklayarak öğrenebilir ve ona göre BCAA kullanabilirsiniz.

Sonuç olarak BCAA, insan vücudundaki kasların dokusunu oluşturur ve kasların daha güçlü olmasını sağlar. Alınan BCAA takviyesi ile gün içerisinde daha enerjik olabilirsiniz. Çünkü BCAA, insan vücudunun hastalıklara ve diğer birçok sorunlara dirençli olmasını sağlar.

Etiketler: BCAA Nedir, Ne İçin Kullanılır? Faydaları Nedir?, BCAA (Branch Chain Amino Acid), Lösin, Izolösin ve Valin
Temmuz 27, 2021
Listeye dön