Sindirimi Arttırmanın Yolları

Sindirimi Arttırmanın Yolları

 

Sindirimi Arttırmanın Yolları

 

Vücut geliştirme beslenmesi rekabetinde üstünlük arıyorsanız, başlamak için iyi bir yer Evan Centopani ve John Jewett'i dinlemek. Bu adamların her ikisinin de, yemeklerle ilgili yaptıkları her seçimin arkasında bir nedeni var, bu yüzden onları bir araya getiren bu makaleyi sizlerle paylaşıyoruz.

 

Bu çiftin önerilerini dikkatle dinleyin ve sindirime yardımcı olduğu bilinen bu yiyecekler hakkında bilgi sahibi olun!! Alışveriş listenizi tekrar gözden geçirmenizi tavsiye ediyoruz..

 

Sindirim Nedir?

 

İlk önce sindirimin ne olduğunu anlamadan sindirim destekleyici yiyecekler hakkında konuşmaya başlayamazsınız: Yiyecekleri gastrointestinal (GI) kanalınızın emebileceği bir forma bölen mekanik ve enzimatik süreç. Fiziğimizi dönüştürmek adına gıdalara güvendiğimizden dolayı vücut geliştiriciler için iyi bir sindirim çok önemlidir. Yemeğinizi uygun bir şekilde sindiremiyorsanız, nihai kas geliştirme potansiyelinize ulaşamazsınız değil mi?

 

Yiyecekler ağzına girdiğinde, sindirim çiğneme ve tükürük ile başlar ve yiyecekler kolonunuzun sonuna ulaşana kadar durmaz. Enzimler, safra tuzları, ortak bakteriler ve asitlerin tümü sürece katkıda bulunur. Belirli yiyecekleri tüketerek, bu süreci yol boyunca optimize edebilirsiniz.

 

Yiyeceklerinizi Değerlendirin

 

Sindirime yardımcı olmak için gıdalara bakmadan önce, sindiriminizi yavaşlatan gıdalar için kendi diyetinizi değerlendirdiğinizden emin olun. Gün boyunca hiç şişkinlik, kabızlık hissettiğiniz veya çok fazla geğirme isteği duyup duymadığınıza dikkat edin. Bu duygulardan herhangi birini fark ederseniz, önceden hangi gıdaları yediğinizi not alın. Bir şablon görürseniz, şüpheli yiyecekleri diyetinizden çıkarmaya başlayın - her seferinde bir yiyecek.

 

Tam gelişmiş yiyecek alerjiniz olmayabilir, ancak yiyecek hassasiyetleriniz olabilir. Vücudunuzun süt, yumurta akı, avokado, baklagil sebzeler, patates, fındık ve buğday ürünlerine nasıl tepki gösterdiğine özellikle dikkat edin. Bunlardan herhangi biri potansiyel bir sindirim bozucu olabilir.

 

Hadi Jewett ve Centopani'nin seçtiklerine bakalım!!

 

Jewett'in Seçtikleri

 

1. Sızma Zeytinyağı

Enflamasyonla mücadele eden tekli doymamış yağlar içeren yüksek kaliteli, sızma zeytinyağını hafife almayın. Enflamasyon, GI sistemindeki tahrişten kardiyovasküler hastalığa kadar her şey olarak ortaya çıkabilir. Tahmin edebileceğiniz gibi, iltihaplı bir bağırsak, besinleri emmek için ideal değildir ve kas gelişimini engelleyebilir.

 

Zeytin yağı

Koyu cam şişelerde bulunan sızma zeytinyağını seçin; yağı, oksidasyona neden olabilecek ışıktan korur.

Sadece yemek pişirmek için değil, besinlerin üstüne de dökebilirsiniz. Yoğun, sağlıklı kaloriler için pilav, patates ve sebzelere ekleyin.

 

 

2. Lahana turşusu

Lahana turşusu canlı probiyotik kültürleri içeren fermente bir besindir. Probiyotikler, sağlıklı bağırsak florasını ve sindirimi destekleyen bir dizi fayda sağlığı için iyi olan canlı bakteri ve mayalardır. Araştırmacılar, probiyotiklerin insan vücudunda tam olarak nasıl çalıştığını anlamaya çalışıyorlar.

 

Etikette "canlı kültür" veya "probiyotik" yazan lahana turşusuna bakın. Olursa, "çiğ, pastörize edilmemiş" demesi de gerekir. Bu tür lahana turşusunu marketteki soğutma koridorunda bulabilirsiniz. Buzdolabında olmayan ve turşu ve zeytinlerin yanındaki raflarda bulduğunuz tür, muhtemelen probiyotik kültürleri öldürebilen konserve işleminde ısıtılmıştır.

 

Lâhana turşusu

Ve lahana turşusunu sadece sosisli sandviç ve konserve sığır eti için değil, sığır eti veya tavukla deneyin, hoş bir lezzet verecektir.

 

 

 

3. Ananas

Ananas doğal olarak protein enzimi olan bromelain içerir. Bir gece etinizi ananas ile marine edip denediyseniz, etin ne kadar dinlendiğini ve yumuşak olduğunu fark edebilirsiniz. Eti daha kolay sindirilecek bir hale getirme yeteneği olan bromelain (ve ananas) ile sindirime etkili bir yardımcı olur. İlginç bir şekilde, bromelain ayrıca kas ağrısını azaltabilir ve egzersizden sonra iyileşmeyi artırabilir.

 

Ananas

Ananas size hitap ediyorsa her zaman taze olanını seçin. Çünkü konserve ananas ilave şekerle doludur.

 

Ananas herhangi bir yemeğe harika bir katkı olsa da, egzersizden hemen önce veya sonra alarak sindiriminiz üzerindeki etkisini iyileştirebilirsiniz.

 

 

Centopani'nin Seçtikleri

 

1. Pancarlar

Bu yaygın yumru zengin bir diyet lifi kaynağıdır ve sindirim için mükemmel kılan sistemik bir anti-enflamatuar(ağrı azaltıcı) etki sağlar. Pancarların ayrıca kardiyovasküler sistemi koruyucu etkileri ve antioksidan özellikleri olabilir.  Pancarlarda bulunan nitrik oksit de dayanıklılık olaylarında performansınızı artırabilir.

 

Bir kez daha, mümkün olduğunca taze olanını seçin. Turşu pancarları lezzetlidir ancak ilave şekerler ve koruyucularla doludur.

 

Pancar

Ve onları diyetinize sığdırmak için yenilikçi yöntemler denemekten çekinmeyin. Pancarlar salatalara rendelenebilir ve herhangi bir yemeğe besin ve renk katmak için suyu sıkılabilir, ızgara yapılabilir, kızartılmış, buğulanmış veya haşlanmış olabilir.

  

 

 

2. Zencefil

Zencefil yüzyıllarca, hazımsızlık olarak da bilinen sindirim güçlüğünü tedavi etmek ve mide bulantısını hafifletmek için kullanılmıştır. Zencefil, yutulmuş gıdaları ezen ve daha fazla sindirim için yiyecekleri ince bağırsaklara iterek gastrik boşalmaya yol açan sağlıklı mide kasılmalarını uyarır.

 

Laymen'in terimiyle zencefil, yemeklerin daha hızlı hareket etmesini sağlar. Bu süreç, off-season vücut geliştiricisi için çok gerekli olan iştahı arttırıyor. Anekdot olarak, zencefilin gaz konusunda yardımcı olduğu da bilinmektedir.

 

Zencefil

Çiğ zencefil satın alın ve herhangi bir öğünde bir miktar rendeleyin. Kıyılmış bir çay kaşığı zencefil bir yemeği lezzetlendirmek ve sindirimi kolaylaştırmak için yeterlidir.

  

 

 

3. Papaya

Kristof Kolomb'un papaya "meleklerin meyvesi" dediği bildiriliyor ancak bunun nedeni tam olarak belli değil. Belki de Papaya ve carpain de dahil olmak üzere papayada bulunan enzimlerin sağlıklı sindirimi iyi teşvik ettiği için olabilir. Papaya özellikle et gibi konsantre protein formlarıyla iyi çalışır.

 

Papaya

Centopani'nin, bir diz yaralanmasından kurtulmaya yardım etmesi için yiyecek arayışı onu papayaya götürdü. Sindirime yardımcı olan papain, iskelet kası ve bağ dokusunun iyileşmesine de yardımcı olur.

 

Taze papaya gibi dondurulmuş papaya da bir seçenek olabilir. Papaya, herhangi bir zamanda yemek için harikadır, ancak egzersiz öncesi ya da egzersiz sonrası yemek, ilave kas iyileşmesi sağlayabilir.

 

 

 

 


Etiketler: Sindirimi Arttırmanın Yolları, sindirim, sporcular için sindirim, fitness sindirim, sindirimin spor için önemi, protein, protein tozu
Mart 28, 2019
Listeye dön