Chromium Picolinate Faydaları Nelerdir?

Chromium Picolinate Faydaları Nelerdir?

Chromium Picolinate Faydaları Nelerdir?

Krom pikolinat, takviyelerde bulunabilen mineral kromun bir şeklidir.

Bu ürünlerin çoğu, besin metabolizmasını iyileştirdiğini ve kilo kaybı sağladığını iddia etmektedirler.

Bununla birlikte, birçok insan güvenlik ve etkilerini merak etmektedirler.

Bu makale, krom pikolinatın birkaç olası faydasını tartışacak ve denemeye değer olup olmadığına karar vermenize yardımcı olacaktır.

Chromium Picolinate Nedir?

Krom, çeşitli formlarda bulunan bir mineraldir. Endüstriyel kirlilikte tehlikeli bir form bulunabilmesine rağmen, birçok gıdada doğal olarak güvenli formlarda mevcuttur.

Bu güvenli form, üç değerlikli krom, tipik olarak temel olarak kabul edilir, yani diyetten elde edilmesi gerektiği anlamına gelir.

Bazı araştırmacılar bu mineralin gerçekten gerekli olup olmadığını sorgulasa da, vücutta birkaç önemli işleve hizmet eder.

Örneğin, insülin hormonunun vücuttaki eylemlerini gerçekleştirmesine yardımcı olan chromodulin adlı bir molekülün parçasıdır.

İnsülin, pankreas tarafından salınan bir moleküldür, (karbonhidrat, yağ ve protein vücudun işlenmesinde önemli).

İlginç bir şekilde, bağırsaklarda kromun emilimi çok düşüktür, sindirilen kromun %2,5'inden daha azı emilir.

Bununla birlikte, krom pikolinat, daha iyi emilen alternatif bir krom şeklidir. Bu nedenle, bu tip genellikle diyet takviyelerinde bulunur.

Krom pikolinat, üç pikolinik asit molekülüne bağlı mineral kromdur.

ÖZET: Krom, birçok gıdada düşük dozlarda bulunan bir mineraldir. İnsülin hormonu üzerindeki etkisi ile besinlerin metabolizmasında rol oynar. Krom pikolinat, diyet takviyelerinde sıklıkla bulunan formdur.

 

Kan Şekerini Düzenleyebilir

Sağlıklı insanlarda insülin hormonu, vücuda kan şekerini vücut hücrelerine getirmesi için sinyal vermede önemli bir role sahiptir.

Diyabetli kişilerde, vücudun insüline normal tepkisi ile ilgili sorunlar vardır.

Birkaç çalışma, krom takviyeleri almanın diyabetliler için kan şekerini iyileştirebileceğini göstermiştir.

Bir çalışma, 16 haftalık 200 μg/gün kromun vücudun insüline tepkisini iyileştirirken kan şekerini ve insülini düşürebildiğini buldu.

Diğer araştırmalar, daha yüksek kan şekeri ve daha düşük insülin duyarlılığı olanların krom takviyelerine daha iyi yanıt verebileceğini göstermiştir.

Ek olarak, 62.000'den fazla yetişkin üzerinde yapılan büyük bir çalışmada, krom içeren diyet takviyeleri alanların diyabet olma olasılığı %27 daha düşüktü.

Bununla birlikte, üç veya daha fazla aylık krom takviyesiyle ilgili diğer çalışmalar, tip 2 diyabetli yetişkinlerde kan şekerinde iyileşme göstermedi.

Dahası, diyabeti olmayan obez yetişkinlerde yapılan araştırmalar, günde 1000 μg krom pikolinatın vücudun insüline tepkisini iyileştirmediğini buldu.

Aslında, 425 sağlıklı insan üzerinde yapılan geniş bir inceleme, krom takviyelerinin şeker veya insülin seviyelerini değiştirmediğini buldu.

Genel olarak, bu takviyeleri almanın bazı faydaları diyabetlilerde görülmüştür, ancak her durumda değil.

ÖZET: Diyabet hastaları için krom takviyeleri, vücudun insüline tepkisini iyileştirmede veya kan şekerini düşürmede etkili olabilir. Bununla birlikte, sonuçlar karıştırılmıştır ve bu faydalar, diyabeti olmayanlarda tipik olarak gözlenmemiştir.

 

Açlığı ve İstekleri Azaltabilir

Kilo vermeyi ve kiloyu uzak tutmayı deneyen çoğu insan, açlık hissine ve şiddetli yemek yeme isteğine aşinadır.

Sonuç olarak, birçok kişi bu dürtülerle savaşmaya yardımcı olabilecek gıdalar, takviyeler veya ilaçlarla ilgilenmektedir.

Birkaç çalışma, krom pikolinatın bu kapasitede yararlı olup olmayacağını incelemiştir.

8 haftalık bir çalışmada, 1.000 μg/gün krom (krom pikolinat formunda) sağlıklı kilolu kadınlarda gıda alımını, açlığı ve aşermeyi azaltmıştır.

Araştırmacılar, kromun beyin üzerindeki etkilerinin bu etkilere yol açmış olabileceğini bildirdi.

Diğer araştırmalar, aşırı yeme bozukluğu veya depresyonu olan insanları inceledi, çünkü bu gruplar, istek veya açlığı bastırmaktan potansiyel olarak en fazla faydayı sağlayabilir.

8 haftalık bir çalışma, depresyonu olan 113 kişiye krom pikolinat veya plasebo şeklinde 600 μg/gün krom almaları için araştırma yapılmıştır.

Araştırmacılar, plaseboya kıyasla krom pikolinat takviyeleri ile iştah ve aşermelerin azaldığını buldu.

Ek olarak, küçük bir çalışma, tıkınırcasına yeme bozukluğu olan kişilerde olası faydaları gözlemledi.

Spesifik olarak, 600 ila 1.000 μg/gün dozlar, tıkınırcasına yeme ataklarının sıklığında ve depresyon semptomlarında azalmaya yol açmış olabilir.

ÖZET: Sınırlı kanıt mevcut olmasına rağmen, bazı raporlar 600 ila 1.000 μg/gün krom pikolinatın bazı kişilerde açlığı, aşermeyi ve aşırı yemeyi azaltmaya yardımcı olabileceğini göstermektedir.

 

Kilo Vermenize Yardımcı Olur mu?

Kromun besin metabolizmasındaki rolü ve yeme davranışı üzerindeki olası etkileri nedeniyle, etkili bir kilo kaybı takviyesi olup olmadığını birkaç çalışma incelemiştir.

Büyük bir analiz, bu mineralin kilo kaybı için yararlı olup olmadığının tam bir resmini elde etmek için aşırı kilolu veya obez 622 kişiyi içeren 9 farklı çalışmayı inceledi.

Bu çalışmalarda 1.000 μg/gün'e kadar krom pikolinat dozları kullanılmıştır.

Genel olarak, bu araştırma, krom pikolinatın aşırı kilolu veya obez yetişkinlerde 12 ila 16 hafta sonra çok küçük miktarlarda kilo kaybı (2.4 pound veya 1.1 kg) olduğu bulundu.

Bununla birlikte, araştırmacılar, bu miktarda kilo kaybının etkisinin sorgulanabilir olduğu ve ekin etkinliğinin hala belirsiz olduğu sonucuna vardılar.

Krom ve kilo kaybı üzerine mevcut araştırmaların bir başka derinlemesine analizi de benzer bir sonuca varmıştır.

11 farklı çalışmayı analiz ettikten sonra, araştırmacılar 8 ila 26 haftalık krom takviyesi ile sadece 1,1 pound (0,5 kg) kilo kaybı buldular.

Sağlıklı yetişkinlerde yapılan çok sayıda başka çalışma, egzersizle kombine edildiğinde bile, bu takviyenin vücut kompozisyonu (vücut yağı ve yağsız kütle) üzerinde hiçbir etkisi olmadığını göstermiştir.

ÖZET: Mevcut kanıtlara göre, krom pikolinat aşırı kilolu veya obez bireylerde anlamlı kilo kaybı sağlamada etkili değildir. Normal kilolu bireylerde egzersizle birleştirildiğinde bile daha az etkili olduğu görülmektedir.

Gıda Kaynakları

Krom pikolinat tipik olarak diyet takviyelerinde bulunsa da, birçok gıda mineral krom içerir.

Bununla birlikte, tarımsal ve üretim süreçlerinin gıdalarda ne kadar krom bulunduğunu etkilediğine dikkat etmek önemlidir.

Bu nedenle, belirli bir gıdanın gerçek krom içeriği değişebilir ve gıdaların krom içeriğine ilişkin güvenilir bir veri tabanı yoktur. Ayrıca, birçok farklı gıda bu minerali içerirken, çoğu çok küçük miktarlarda (porsiyon başına 1-2 μg) içerir.

Amerika Birleşik Devletleri'nde, kromun önerilen diyet referans alımı (DRI) yetişkin erkekler için 35 μg/gün ve yetişkin kadınlar için 25 μg/gün'dür.

50 yaşından sonra önerilen alım miktarı erkeklerde 30 μg/gün'e, kadınlarda ise 20 μg/gün'e düşer.

Yine de, bu önerilerin belirli popülasyonlardaki ortalama alım tahminleri kullanılarak geliştirildiğini belirtmek önemlidir. Bu nedenle, oldukça belirsizdirler.

Çoğu gıdanın gerçek krom içeriğinin belirsizliğine ve geçici alım önerilerine rağmen, krom eksikliği çok nadir görünmektedir.

Genel olarak et, tam tahıllı ürünler ve bazı meyve ve sebzeler iyi krom kaynakları olarak kabul edilir.

Bazı araştırmalar brokolinin krom bakımından yüksek olduğunu, 1/2 fincan başına yaklaşık 11 μg, portakal ve elmanın ise porsiyon başına yaklaşık 6 μg içerebileceğini bildirmiştir.

Genel olarak, minimum düzeyde işlenmiş çeşitli gıdalar içeren dengeli bir diyet tüketmek, krom gereksinimlerinizi karşılamanıza yardımcı olabilir.

ÖZET: Hem gıdaların gerçek krom içeriği hem de bu mineralin önerilen alımı belirsizdir. Bununla birlikte, birçok farklı gıdada krom düşük seviyelerde bulunur ve eksiklik nadirdir.

Krom Takviyesi Almalı mıyım?

Kromun vücuttaki önemli rolleri nedeniyle, çoğu kişi ek kromu diyet takviyesi olarak tüketmenin iyi bir sağlık yönü olup olmadığını merak etmiştir.

Krom Kullanımı Ve Dozu Nasıl Olmalı?

Çok sayıda çalışma, kromun kan şekeri kontrolü ve kilo kaybı üzerindeki etkilerini incelemiştir.

Bununla birlikte, belirli bir besinin potansiyel faydalarını incelemenin yanı sıra, çok fazla tüketmenin herhangi bir tehlikesi olup olmadığını düşünmek de önemlidir.

Ulusal Tıp Akademisi, belirli besinler için genellikle tolere edilebilir bir üst alım seviyesi (UL) belirler. Bu seviyenin aşılması toksisiteye veya diğer sağlık sorunlarına yol açabilir.

Ancak, mevcut bilgilerin sınırlı olması nedeniyle, krom için UL ayarlanmamıştır.

Krom Pikolinatın Güvenliği

Resmi bir kullanım üst sınır olmamasına rağmen, bazı araştırmacılar, takviyelerde sıklıkla bulunan mineral formu olan krom pikolinatın gerçekten güvenli olup olmadığını sorguladılar.

Bu krom formunun vücutta nasıl işlendiğine bağlı olarak, hidroksil radikalleri adı verilen zararlı moleküller üretilebilir.

Bu moleküller genetik materyalinize (DNA) zarar verebilir ve başka sorunlara neden olabilir.

İlginç bir şekilde, pikolinat çok popüler bir krom takviyesi formu olmasına rağmen, vücuttaki bu olumsuz etkiler ancak bu form yutulduğunda ortaya çıkabilir.

Bu risklere ek olarak, bir vaka çalışmasında kilo kaybı amacıyla 1.200 ila 2.400 μg/gün krom pikolinat alan bir kadında ciddi böbrek sorunları bildirilmiştir.

Diğer izole sağlık sorunları, bu takviyenin alımıyla ilişkilendirilmiştir.

Almaya Değer mi?

Olası güvenlik endişelerine ek olarak, krom takviyeleri beta blokerler ve steroid olmayan antienflamatuar ilaçlar (NSAIDS) dahil olmak üzere bazı ilaçlarla etkileşime girebilir.

Bununla birlikte, aşırı kromla açıkça bağlantılı olabilecek yan etkiler nadirdir.

Bu kısmen, krom takviyeleri üzerine yapılan birçok çalışmanın herhangi bir yan etkinin meydana gelip gelmediğini bildirmemiş olmasından kaynaklanabilir.

Genel olarak, şüpheli yararları ve olası sağlık endişeleri nedeniyle, krom pikolinatın diyet takviyesi olarak alınmaması tavsiye edilmiştir.

Bu besin takviyesini tüketmek istiyorsanız, istenmeyen etkiler veya ilaç etkileşimleri olasılığı nedeniyle sağlık uzmanınızla konuşmanız en iyisi olabilir.

ÖZET: Zararlı olduğu bilinen belirli bir diyet krom alımı seviyesi yoktur. Bununla birlikte, sınırlı bilgi mevcut olmasına rağmen, kromun pikolinat formunun vücudunuzda olumsuz etkiler yaratabileceğine dair potansiyel endişeler vardır.

Özet:

Krom pikolinat, diyet takviyelerinde yaygın olarak bulunan krom şeklidir.Vücudun insüline tepkisini iyileştirmede veya diyabetlilerde kan şekerini düşürmede etkili olabilir. Dahası, açlığı, aşermeyi ve aşırı yemeyi azaltmaya yardımcı olabilir.

Bununla birlikte, krom pikolinat anlamlı kilo kaybı sağlamada etkili değildir.

Krom eksikliği nadir görülür ve kromun pikolinat formunun vücudunuzda zararlı etkiler yaratabileceğine dair birtakım riskler vardır.

Genel olarak, krom pikolinat muhtemelen çoğu insan için almaya değmeyebilir. Almak istiyorsanız, riskleri ve faydaları deneyimli bir sağlık uzmanıyla tartışmanızda fayda olacaktır.

Etiketler: Chromium Picolinate Faydaları Nelerdir?, Krom Pikolinat nedir? Zararları
Ağustos 29, 2021
Listeye dön