Amino Asitlerin Sağlığa Faydaları

Amino Asitlerin Sağlığa Faydaları

Amino Asitlerin Sağlığa Faydaları

Çoğu insanın hayattaki ana hedeflerinden biri Kendini mümkün oluğunca sağlıklı tutmaktır. Bunu yapmak için vücudunuzdaki bazı önemli unsurları ve karmaşık sistemleri anlamalısınız. Örneğin amino asitler , kaslarınızı sağlıklı ve güçlü tutan proteini oluşturmaya yardımcı olur. Haydi amino asitlere, ne yaptıklarına ve kendinizi yıpratmadan vücudunuzu nasıl harika bir durumda tutabileceğinize bir göz atalım!

Amino Asitler Nelerdir?

Vücudunuzu birçok farklı parçadan oluşan bir bulmaca olarak düşünürseniz, amino asitler şüphesiz en önemlilerinden biridir. Vücudunuzun kas oluştururken kullandığı hayati bir madde olan proteini oluşturmak için çalışırlar. Yeterince amino asit almazsanız, vücudunuz kaslarınızı iyi durumda tutmak için ihtiyaç duyduğu proteini oluşturamaz. Ek olarak, kas kütlesinin kilo vermenin önemli bir unsuru olduğunu unutmayın. Kaslarınız olması gerektiği kadar güçlü değilse, kendinizi kilo vermek ve forma girmek için mücadele ederken bulabilirsiniz. Amino asitler - özellikle BCAA'lar olarak da bilinen dallı zincirli amino asitler yeterince aldığınızdan emin olmanız gereken bir şeydir.

Amino Asitlerin Sağlık Üzerindeki Etkisi Nedir?

Temel amino asitlerin sağlığınız üzerinde büyük bir etkisi olabilir. Daha yüksek amino asit alımı tipik olarak vücut zayıflığı ve genel sağlıkla ilişkilendirilirken, düşük alımlar ters anlamlara sahiptir. Özellikle dikkat edilmesi gereken bir BCAA, kas yıkımını önlemek için çok çalışan ve vücudunuzun genel olarak kas oluşturma hızını artıran lösindir . Bu sağlığınız için önemlidir çünkü yukarıda kısaca belirtildiği gibi kas kütlesi sağlıklı bir vücut için hayati önem taşır. Vücudunuzun sorunsuz çalışmasını sağlayan bir başka amino asit, doku onarımını ve büyümesini desteklemenin yanı sıra beyaz ve kırmızı kan hücrelerinin üretilmesinden sorumlu olan histidindir.

Diyetimde Yeterli Amino Asit Aldığımdan Nasıl Emin Olabilirim?

Yukarıdakilerin tümü ile birlikte, amino asitlerin vücudunuzun kendi başına yaratabileceği bir şey olmadığını unutmamak önemlidir (gerekli olmayan amino asitler hariç). Bu, diyetinizi dengede tutmak ve vücut sisteminizin sorunsuz çalışmasını sağlamak için bu maddeler açısından zengin yiyecekler yediğinizden emin olmanız gerektiği anlamına gelir. Sığır eti, tavuk ve hindi gibi etlerin, peynir ve yoğurt gibi süt ürünlerinde olduğu gibi amino asit bakımından özellikle yüksek olduğunu göreceksiniz. Ayrıca soya ürünleri ve diğer baklagiller gibi bitki kaynaklarından da temel amino asitleri elde edebilirsiniz .

Vegan iseniz veya diyette temel amino asitler açısından yüksek yiyecekler yemenizi engelleyen bir duyarlılığınız varsa, bunun yerine bir takviye almanız gerekebilir. Amino asit takviyeleri, yutması kolay hap formunda alımınızı artırmanıza yardımcı olurken, toz takviyeler suyla karıştırılabilir ve kolayca tüketilebilir. Belirli sorunlara veya koşullara yardımcı olmak için oluşturulmuş amino asit ürünlerini bile bulabilirsiniz. Örneğin, sporcuların sağlıklı kas büyümesini teşvik etmelerine yardımcı olmak için özel olarak tasarlanmış amino asit vardır.

Etiketler: Amino Asitlerin Sağlığa Faydaları, amino asit nedir, amino asit, bcaa, glutamine
Eylül 24, 2020
Listeye dön