Yoganın Bilim Tarafından Desteklenen 16 Faydası

Yoganın Bilim Tarafından Desteklenen 16 Faydası

Yoganın Bilim Tarafından Desteklenen 16 Faydası

Modern medya ve reklamcılık, yoganın tamamen fiziksel pozlarla ilgili olduğunu düşünmemize neden olsa da, yoganın tamamı meditasyon, ilahi söyleme, mantra, dua, nefes çalışması, ritüel ve hatta meditasyon gibi çok çeşitli tefekkür ve öz disiplin uygulamalarını içerir.

"Yoga" kelimesi, "boyunduruk altına almak" veya "bağlamak" anlamına gelen "yuj" kökünden gelir. Sözcüğün kendisi, astrolojik bir bağlaçtan evliliğe kadar birçok anlama sahiptir ve altında yatan tema bağlantıdır.

Yoga asana, yoganın fiziksel uygulaması ve duruşlarıdır.

Yoganın faydalarına ilişkin bilimsel araştırmalar hala biraz başlangıç ​​niteliğindedir, ancak şimdiye kadarki kanıtların çoğu, uygulayıcıların binlerce yıldır bildiklerini desteklemektedir: Yoga, genel refahımız için inanılmaz derecede faydalıdır.

Yoganın 16 faydasına daha derinlemesine bakalım.

Yoganı Faydaları

1. Yoga esnekliği artırır

2016 yılında, yoganın önde gelen kuruluşlarından ikisi olan Yoga Journal ve Yoga Alliance, giderek artan popülaritesi karşısında yoganın değerini ölçmek amacıyla yoga hakkındaki çeşitli istatistiklere bakarak dünya çapında bir anket gerçekleştirdi.

İnsanların yoga yapmak için en çok belirtilen nedeni “esnekliği artırmak”.

Esneklik, fiziksel sağlığın önemli bir bileşenidir. Yoga, yoğunluğu yüksekten orta dereceye kadar değişen, aralarından seçim yapabileceğiniz birçok stil sunar. En düşük yoğunluklu stillerin bile esnekliği arttırdığı bulunmuştur.

Yoga, 65 yaş ve üstü yetişkinlerde esnekliği geliştirmek için özellikle yararlı görünüyor. Azaltılmış esneklik yaşlanmanın doğal bir parçasıdır ve 2019 yılında yapılan bir araştırma, yoganın yaşlı erişkinlerde hem kaybı yavaşlattığını hem de esnekliği geliştirdiğini buldu.

2. Yoga stresten kurtulmaya yardımcı olur

Amerikan Psikoloji Derneği yakın zamanda Amerikalı yetişkinlerin %84'ünün uzun süreli stresin etkisini hissettiğini paylaştı.

Bu nedenle, insanların neden yoga yaptıklarına dair en çok belirtilen ikinci nedenin stresi azaltmak olduğu mantıklı geliyor. Neyse ki bilim, yoganın ve özellikle asana'nın stresi azaltmada mükemmel olduğunu desteklemektedir.

Ama unutmayın fiziksel uygulama, yoganın sadece bir yönüdür. Meditasyon, nefes çalışması ve ilahi ve ses banyoları gibi işitsel ritüellerin hepsinin de gerilimi önemli ölçüde azalttığı ve stresi azalttığı gösterilmiştir.

3. Yoga zihinsel sağlığı iyileştirir

Majör depresif bozukluğun (MDB) dünyadaki en yaygın ruh sağlığı bozukluklarından biri olduğu düşünülmektedir.

Yoga temelli tedavilerin depresif belirtiler üzerindeki etkilerine bakan 23 müdahalenin 2017 meta-analizi, ezici bir çoğunlukla, yoganın artık MDB için etkili bir alternatif tedavi olarak kabul edilebileceği sonucuna varmıştır.

Hem hareket temelli yoga terapileri hem de nefes temelli uygulamaların depresif semptomları önemli ölçüde iyileştirdiği gösterilmiştir.

4. Yoga iltihabı azaltabilir

Çoğu zaman, hastalığın öncüsü kronik inflamasyondur. Kalp hastalığı, diyabet, artrit , Crohn hastalığı ve diğer birçok durum uzun süreli inflamasyonla bağlantılıdır.

Bir inceleme 15 araştırma çalışmasını inceledi ve ortak bir sonuç buldu: Yoga - çeşitli tarzlar, yoğunluklar ve süreler - çeşitli kronik durumlarda inflamasyonun biyokimyasal belirteçlerini azalttı.

5. Yoga muhtemelen gücünüzü artıracaktır

Çoğu insan yogayı esneme ve esneklikle ilişkilendirirken, bazı yoga dersleri de güç geliştirme olarak kabul edilebilir. Bu sadece sınıf düzeyine, yaklaşıma ve öğretmene bağlıdır. Bu, yoga asana'yı çok modlu bir egzersiz şekli yapar.

Yoganın güç oluşturmadaki etkinliği, birkaç özel bağlamda incelenmiştir. örneğin, meme kanseri olan kişiler, yaşlı yetişkinler ve çocuklarla ilgili olduğu için.

Hava kuvvetleri personeli üzerinde yapılan bir başka araştırma, yoganın, sağlıklı katılımcılardan oluşan birçok yaş grubunda etkili bir güç geliştirme uygulaması olduğunu buldu.

6. Yoga Kaygıyı Azaltabilir

Amerika Anksiyete ve Depresyon Derneği yakın zamanda kaygı bozukluklarının Amerika Birleşik Devletleri'nde en yaygın ruh sağlığı bozuklukları olabileceğini belirtmiştir.

Yaygın anksiyete bozukluğu, sosyal anksiyete ve özel fobiler gibi bir dizi farklı anksiyete bozukluğu vardır. Kronik stres bile bazen bir anksiyete bozukluğu olarak sınıflandırılabilir.

Birçok araştırma, yoga asana'nın anksiyete bozuklukları için alternatif bir tedavi olarak etkili olabileceğini öne sürüyor, ancak araştırmacıların birçoğu, kesin olarak belirtmeden önce ek tekrarlanmış çalışmalar talep ediyor.

Bir vücut taraması/güdümlü meditasyon olan yoga nidranın anksiyete semptomlarını kesin olarak azalttığı gösterilmiştir.

7. Yoga yaşam kalitesini iyileştirebilir

Dünya Sağlık Örgütü yaşam kalitesini (QOL) “bireyin içinde yaşadığı kültür ve değer sistemleri bağlamında ve amaçları, beklentileri, standartları ve endişeleriyle ilgili olarak yaşamdaki konumuna ilişkin algısı” olarak tanımlamaktadır.

Yaşam kalitesini etkileyen bazı faktörler, ilişkiler, yaratıcılık, öğrenme fırsatları, sağlık ve maddi rahatlıktır.

Onlarca yıldır araştırmacılar, yaşam kalitesini, insanların uzun ömürlülüğünün ve kronik bir hastalık veya yaralanma için tedavi edildiğinde hastaların iyileşme olasılığının önemli bir göstergesi olarak gördüler.

2019 tarihli bir meta-analiz, yoganın kronik ağrısı olan kişilerde yaşam kalitesini iyileştirme konusunda umut verici bir potansiyel olduğunu gösteriyor.

8. Yoga bağışıklığı artırabilir

Kronik stres bağışıklık sisteminizi olumsuz etkiler.

Bağışıklığınız tehlikeye girdiğinde, hastalığa daha duyarlı olursunuz. Bununla birlikte, daha önce tartışıldığı gibi, yoga, stres için bilimsel olarak desteklenen alternatif bir tedavi olarak kabul edilir.

Araştırma hala gelişiyor, ancak bazı araştırmalar yoga yapmak (özellikle sürekli olarak uzun vadede) ile daha iyi bağışıklık sistemi çalışması arasında belirgin bir bağlantı buldu.

Bu kısmen yoganın iltihapla savaşma yeteneğinden ve kısmen de hücre aracılı bağışıklığın güçlendirilmesinden kaynaklanmaktadır.

9. Yoga dengeyi iyileştirebilir

Yoga dersinde Ağaç Duruşunda tek ayak üzerinde durmaya çalışırken denge sadece önemli değildir. Ayrıca yerden bir şey almak, bir rafa uzanmak ve merdivenlerden inmek gibi basit günlük hareketler için de gereklidir.

Yoganın sporcularda dengeyi ve genel performansı iyileştirdiği gösterilmiştir.

Aynı şekilde, sağlıklı popülasyonlar üzerinde yapılan araştırmaların bir incelemesi, sürekli olarak yoga yaptıktan sonra çoğu insan için dengenin gelişebileceğini öne sürüyor.

Yine de, düşmenin belirli popülasyonlar için ciddi etkileri olabilir. Sağlık Araştırmaları ve Kalite Ajansı'na göre, bakım tesislerinde yaşlı yetişkinler arasında düşmeler inanılmaz derecede yaygındır ve en basit olanlar bile ölüm riskinde artışa neden olabilir.

Daha yeni araştırmalar, yoganın yaşlı popülasyonlarda dengeyi iyileştirebileceğini öne sürüyor.

Bununla birlikte, genel bir sonuca varılmadan önce, büyük örneklemli daha fazla çalışmaya ihtiyaç vardır.

Yoga asana, beyin hasarı olan kişilerde dengeyi iyileştirmede de yardımcı olabilir.

Uyarlanabilir yoga veya sandalye yogası, özellikle yaşlı yetişkinler veya daha az hareketli olan veya dengenin önemli olduğu yaralanmaları olan kişiler için yararlı olabilir.

10. Yoga, kardiyovasküler işleyişi iyileştirebilir

Genellikle “yojik nefes” olarak adlandırılan Pranayama, yoganın önemli ve faydalı bir yönüdür.

Ayurveda ve Bütünleştirici Tıp Dergisi, pranayama'nın genel etkilerini inceleyen 1.400 çalışmanın bir incelemesini yayınladı. Önemli bir çıkarım, yogik nefes almanın vücuttaki çeşitli sistemlerin işleyişini iyileştirebileceğiydi.

Spesifik olarak, incelemede özetlenen araştırma, kalp hızı, atım kapasitesi, arter basıncı ve kalbin kasılma gücündeki olumlu değişikliklerle kanıtlandığı gibi, kardiyovasküler sistemin solunum hızını kontrol etmekten büyük ölçüde yararlandığını bulmuştur.

Bu araştırma, yogik nefes almanın, işleyişi iyileştirmek için beynin kardiyorespiratuar merkezini gerçekten etkileyebileceğini gösteriyor.

11. Yoga uykuyu iyileştirmeye yardımcı olabilir

Araştırmacılar, uykuyu ölçerken, bir kişinin hem uykuya dalma hem de uykuda kalma yeteneğine bakarlar. Uykusuzluk bu yönlerden birini veya her ikisini de etkileyebilir.

Yoganın hem insanların ne kadar hızlı uykuya daldıklarını hem de ne kadar derin uykuda kaldıklarını iyileştirdiği gösterilmiştir. Bu kısmen, egzersizin yan etkilerinden ve özellikle yoga tarafından sağlanan zihinsel sakinleşme ve stresten kurtulmadan kaynaklanmaktadır.

Kaygıyı iyileştirmeye ek olarak (veya belki de bu nedenle), çok sayıda çalışma, yoga nidranın uykuyu iyileştirmede özellikle yardımcı olduğunu göstermektedir.

12. Yoga benlik saygısını artırabilir

Beden imajı ve benlik saygısı genellikle ergenler ve genç yetişkinler için özellikle zorlayıcıdır. İyi haber şu ki, son zamanlarda yapılan birkaç çalışma, bu popülasyonlarda benlik saygısını ve algılanan vücut imajını geliştirmek için yoga kullanıldığında olumlu sonuçlar gösteriyor.

Ayrıca, anoreksiya nervoza hastalarında yoganın eşlik eden obsesyon, anksiyete ve depresyon semptomlarına yardımcı olabileceğine dair umut verici kanıtlar vardır.

13. Yoga kemik sağlığını iyileştirebilir

Yogadaki birçok duruş izometrik kasılmalardır, yani pozu tutan kasların uzunluğu tamamen meşgul olmalarına rağmen değişmez.

Örneğin, bir üst şınav pozisyonu olan Plank Pose'da, kollar, gövde ve bacaklar, bir şınavda hareket ediyormuşsunuz gibi kısalmadan veya uzamadan hepsi devreye girer.

Warrior II'de, önde gelen bacak hem kalçada hem de dizde bükülmüş bir pozisyonda tutunursunuz. İzometrik egzersizlerin özellikle eklemler fleksiyondayken yapıldığında kemik yoğunluğunu arttırdığı bulunmuştur.

Yoga asana, osteopeni ve osteoporoz ile ilişkili kemik kaybını da tersine çevirebilir. Bir çalışma, günde sadece 12 dakikalık yoganın kemik sağlığını önemli ölçüde iyileştirebileceğini gösterdi.

Bununla birlikte, yoganın kemik yoğunluğu üzerindeki etkisiyle ilgili bulguların karıştırıldığını ve bu nedenle şu ana kadar sonuçsuz olduğunu belirtmek önemlidir.

14. Yoga, daha iyi duruş ve vücut farkındalığını teşvik edebilir

Teknolojiye bağımlı modern bir toplum olarak, cihazların başında oturarak veya kamburlaşarak giderek daha fazla zaman harcıyor gibiyiz.

Ancak 34 araştırma çalışmasının yakın tarihli bir incelemesi, ortaya çıkan bir model buldu: Yoga, interception (vücudunuzdaki hisleri tanımak) ve duruştan sorumlu merkezlerde beyin işleyişini geliştirdi.

Ek olarak, yoganın hareketlilik ve esnekliğe odaklanması, hamstringler gibi genellikle gergin olan kasları serbest bırakarak ve omurganın hareketliliğini artırarak daha iyi hizalamaya katkıda bulunabilir.

Antrenmanlarınızda molalar sırasında yoga pozları yapmak da daha iyi duruşu teşvik edebilir.

15. Yoga beyin işleyişini iyileştirebilir

Araştırmalar, yoganın gerçekten bir zihin-beden egzersizi olduğunu gösteriyor.

Yukarıda bahsedilen inceleme, yoga yapmanın, beynin motivasyon, yürütme işlevi, dikkat ve nöroplastisiteden sorumlu alanlarını aktive ettiğini buldu.

16. Yoga tükenmişliğe yardımcı olabilir

Tükenmişlik kişinin sağlığını etkileyen aşırı yorgunluk tüm zamanların en yüksek seviyesinde gibi görünüyor.

COVID-19 pandemisi sırasında bakımevi çalışanları arasındaki tükenmişliği inceleyen yakın tarihli bir araştırma, yoga temelli meditasyon müdahalelerinin, iç algısal farkındalığı geliştirerek tükenmişliğin etkilerini önemli ölçüde azaltmaya yardımcı olduğu sonucuna varmıştır.

Bu, içsel sinyalleri fark etme ve uygun şekilde yanıt verme yeteneğidir. Yani yoga, insanların vücutlarının sinyallerini daha uyumlu hale getirmelerine ve hatta daha fazla dinlemelerine yardımcı olabilir.

Sonuç Olarak

Araştırmalar hala yeni olsa da (özellikle insanların ne kadar süredir yoga yaptıklarıyla karşılaştırıldığında), sonuçlar umut verici ve yoga uygulayıcılarının binlerce yıldır çığırtkanlığını doğruluyor: Yoga, genel sağlığımız için faydalıdır.

Çok sayıda uygulama yoga kategorisine girer ve çoğu fiziksel aktivite içermez, bunun yerine meditasyon tekniklerine odaklanır. Karmik veya hayırsever eylem bile yoga olarak nitelendirilebilir!

Yoga fiziksel hareketle sınırlı olmadığı için her gün yapabileceğiniz bir uygulamadır.

Size en uygun yöntemi bulun ve unutmayın: Bir yoga pratiğine yatırım yapmak, size yatırım yapmaktır !

 

Yoga Matı ve Pilates Ekipmanı nereden satın alabilirim?

Sizde, evde ve spor salonunda kullanabileceğiniz yoga matı ve pilates ekipmanlarına en uygun fiyata, üstelik aynı gün ücretsiz kargo fırsatıyla eprotein.com.tr adlı online sitemizden alışveriş yapabilir, Çekmeköy / İstanbul şubemizden satın alabilirsiniz.

Yoga Matı ve Pilates ekipmanları

Etiketler: Yoganın Bilim Tarafından Desteklenen 16 Faydası, Fitness, Yoganın Faydaları
Şubat 26, 2022
Listeye dön