SPOR ÖNCESİ VE SONRASI BESLENME

SPOR ÖNCESİ VE SONRASI BESLENME


 

Zayıflamak isteyenler ve bunun yanı sıra kas kütlesini artırmak isteyenler de beslenmelerine çok dikkat etmelidirler. Yanlış beslenme alışkanlıkları yapılan sporun faydasını olumsuz etkilemektedir. Bu nedenle sporcular spordan önce ve sonra nasıl beslenmeleri konusunda bilgilenmeli, uzman kişiler ve ya diyetisyenlere danışmalıdırlar.

 

SPOR ÖNCESİ VE SONRASI BESLENME

 

Doğru beslenme ve düzenli spor, sağlıklı bir vücudun olmazsa olmazıdır. Zayıflamak için spor yapıyorsanız bunu diyetlerle desteklemelisiniz. Sadece spor yapmak ve ya sadece diyet yapmak sizi sağlıklı fit bir vücuda kavuşturmak için tek başına yeterli değildir. Düzenli spor yapmak kalp – damar sağlığına olumlu etki yapar, metabolizmayı hızlandırır ve aynı zamanda yağlarınızı yakarak kilo vermenize yardımcı olur. İkisinin birlikteliği, amacınıza ulaşmanızda size çok önemli faydalar sağlar.

 

Aç karnına spor yapmak ve ya antrenmandan hemen önce yemek yemek doğru değildir. Örneğin aç karnına spor yapmak vücudunuzun şeker depoları boş olduğu için fiziksel aktivite esnasında insülin dengenizin bozulmasına dolayısıyla şekerinizin düşmesine neden olabilir. Spordan ortalama 3-4 saat kadar önce normal öğününüzü tüketebilirsiniz. 1-2 saat kadar önce hafif ve kalorisi  yüksek olmayan besinler tüketilmelidir. Yağlı ve aşırı şekerli gıdalardan uzak durmalısınız. Şeker oranı yüksek gıdalar kan şekerinizi yükselteceği için fiziksel aktivite sırasında yağ yakmanızı engelleyebilir. Spor öncesi (1-2 saat önce) tüketilebilinecek gıdalara  yoğurt, badem, ceviz, bir adet meyve örnek olarak gösterilebilir. Kolay kilo alan kişiler karbonhidrat oranı yüksek gıdalardan kesinlikle uzak durmalıdırlar.

 

Peki spordan sonra nasıl beslenmeliyiz? Yoğun fiziksel aktivite sonrası açlık hissinin ortaya çıkması son derece normaldir. Çalışan kaslar enerji tüketmiştir ve vücudun karbonhidrat ve yağ deposunu kullanmış, kan şekerinizde düşüş yaşanmıştır. Doğal olarak açlık hissi ortaya çıkmıştır. Bu nedenle spordan ( yoğun fiziksel aktivite ) yaklaşık yarım saat sonra protein ve faydalı karbonhidrat ağırlıklı besinler tüketilmelidir. Bu besinlere de örnek olarak; balık, tavuk, kırmızı et, omlet(yumurta içeren gıdaların hepsi), yoğurt yulaf karışımı, tam buğday ya da tam tahıllı ekmek, ceviz, badem, fındık gösterilebilir.Bir de bunlara ek olarak antrenmandan hemen sonra muz tüketebilirsiniz. B1, B2, C, A ve E vitaminlerini içeren muz, potasyum, demir, kalsiyum, fosfor, sodyum ve iyot açısından da çok zengindir.Bu sebeple muz, kas ve kemik sağlığı açısından önemlidir. Bunun yanı sıra yüksek kalorisi ile muz sayesinde antrenman ile kaybettiğiniz enerjinizin bir kısmını geri kazanabilirsiniz.

 

Unutmamalıyız ki spor sonrası tüketilen gıdaların miktarına da dikkat etmeliyiz. Bu ölçü örneğin; sizin hedefinize , fiziksel yapınıza ve ya fiziksel aktivite yapısı gibi bir çok nedene bağlı olarak değişebilir. Bu sebeple daha profesyonel bir beslenme düzeni için diyetisyen ve ya uzman kişilerle danışılmalı ,beslenme programı oluşturulmalı ve buna göre hareket edilmelidir.

Etiketler: beslenme, sağlıklı beslenme, sağlıklı gıdalar, fitness, bodybuilding, supplement
Kasım 13, 2018
Listeye dön