Muz Besin Değerleri ve Faydaları

Muz Besin Değerleri ve Faydaları

Muz Besin Değerleri ve Faydaları

Muz, Dünyadaki en önemli gıda ürünleri arasındadır. Güneydoğu Asya'ya özgü ve dünyanın daha sıcak bölgelerinde yetişen Musa adlı bir bitki ailesinden geliyorlar.

Muz sağlıklı bir lif, potasyum, B6 vitamini, C vitamini ve çeşitli antioksidanlar ve bitkisel besinler kaynağıdır.

Birçok tip ve boyut mevcuttur. Renkleri genellikle yeşilden sarıya değişir, ancak bazı çeşitleri kırmızıdır.

Bu makalemizde size muzlar hakkında bilmeniz gereken her şeyi anlatacağız.

Besin Değerleri

1 orta boy muzun (100 gram) besin değerleri:

Kalori: 89

Su: %75

Protein: 1.1 gram

Karbonhidrat: 22.8 gram

Şeker: 12.2 gram

Lif: 2.6 gram

Yağ: 0.3 gram

karbonhidratlar

Muz, esas olarak olgunlaşmamış muzlarda nişasta ve olgun muzlarda şeker olarak bulunan zengin bir karbonhidrat kaynağıdır.

Muzların karbonhidrat bileşimi olgunlaşma sırasında büyük ölçüde değişir.

Olgunlaşmamış muzların ana bileşeni nişastadır. Yeşil muzlar, kuru ağırlıkta ölçüldüğünde %80'e kadar nişasta içerir.

Olgunlaşma sırasında nişasta şekere dönüştürülür ve muz tamamen olgunlaştığında %1'den daha az olur.

Olgun muzlarda en yaygın şeker türleri sakaroz, fruktoz ve glikozdur. Olgun muzlarda toplam şeker içeriği taze ağırlığın %16'sından fazlasına ulaşabilir.

Muzların olgunluklarına bağlı olarak nispeten düşük bir glisemik indeksi (GI) 42-58'dir. GI, yiyeceklerdeki karbonhidratların kan dolaşımınıza ne kadar hızlı girdiğinin ve kan şekerini ne kadar hızlı yükselttiğinin bir ölçüsüdür.

Muzların yüksek dirençli nişasta ve lif içeriği, düşük GI' lerini açıklar.

Lifler

Olgunlaşmamış muzlardaki nişastanın büyük bir kısmı, sindirilmeden bağırsaklarınızdan geçen dirençli nişastadır .

Kalın bağırsağınızda, bu nişasta bakteriler tarafından fermente edilerek bağırsak sağlığı üzerinde faydalı etkileri olduğu görülen kısa zincirli bir yağ asidi olan butiratı oluşturur.

Muz aynı zamanda pektin gibi diğer lif türleri için de iyi bir kaynaktır. Muzdaki pektinin bir kısmı suda çözünür.

Muz olgunlaştığında suda çözünür pektin oranı artar, bu da muzların olgunlaştıkça yumuşamasının ana nedenlerinden biridir.

Hem pektin hem de dirençli nişasta, yemekten sonra kan şekerindeki artışı yumuşatır.

ÖZET: Muz esas olarak karbonhidrattan oluşur. Olgunlaşmamış muzlar, lif gibi işlev gören, bağırsağınıza yardımcı olan ve sağlıklı kan şekeri seviyelerini destekleyen yeterli miktarda dirençli nişasta içerebilir.

Vitaminler ve mineraller

Muz, başta potasyum, B6 vitamini ve C vitamini olmak üzere çeşitli vitamin ve mineraller için iyi bir kaynaktır.

Potasyum. Muz iyi bir potasyum kaynağıdır. Potasyumda yüksek bir diyet, yüksek seviyelerde olan kişilerde kan basıncını düşürebilir ve kalp sağlığına fayda sağlar.

B6 vitamini. Muz B6 vitamini bakımından yüksektir. Bir orta boy muz, bu vitaminin Günlük Değerinin (DV) %33'üne kadarını sağlayabilir.

C Vitamini Çoğu meyve gibi muz da iyi bir C vitamini kaynağıdır.

ÖZET: Muz, uygun miktarlarda birkaç vitamin ve mineral içerir. Bunlar potasyum ve B6 ve C vitaminlerini içerir.

Diğer bileşikler

Dopamin; Beyninizde önemli bir nörotransmitter olmasına rağmen, muzdan gelen dopamin, ruh halini etkilemek için kan-beyin bariyerini geçmez. Aksine, bir antioksidan görevi görür.
Kateşin; Muzda birkaç antioksidan flavonoid bulunur, özellikle de kateşinler. Kalp hastalığı riskinin azalması da dahil olmak üzere çeşitli sağlık yararları ile bağlantılıdırlar.

ÖZET: Diğer meyveler gibi, muzlar da sağlık yararlarının çoğundan sorumlu olan birkaç sağlıklı antioksidan içerir. Bunlara dopamin ve kateşin dahildir.

Muzun Sağlığa Faydaları

Muz, bir dizi sağlık yararına sahiptir.

Kalp Sağlığı

Kalp hastalığı, dünyanın en yaygın erken ölüm nedenidir.

Muz, kalp sağlığını ve normal kan basıncını destekleyen bir mineral olan potasyum bakımından yüksektir. Bir orta boy muz, bu mineralden yaklaşık 0.4 gram içerir.

Birçok çalışmanın geniş bir analizine göre, günlük 1,3-1,4 gram potasyum tüketimi, kalp hastalığı riskinin %26 daha düşük olmasıyla bağlantılıdır.

Ayrıca muz, kalp hastalığı riskinde önemli bir azalma ile ilişkili antioksidan flavonoidler içermektedir.

Sindirim Sağlığı

Olgunlaşmamış yeşil muzlar, diyet lifi türleri olan önemli miktarda dirençli nişasta ve pektin içerir.

Dirençli nişasta ve pektinler, yararlı bağırsak bakterilerinin büyümesini destekleyen prebiyotik besinler olarak işlev görür.

Gut olarak, bu fiberler şekilde butirat, kısa zincirli yağ asidi teşvik eden bu yararlı bakteriler tarafından fermente edilir.

ÖZET: Muz, yüksek potasyum ve antioksidan seviyeleri nedeniyle kalp sağlığı için faydalı olabilir. Dahası, dirençli nişastaları ve pektinleri kolon sağlığını iyileştirebilir.

Muzun Zararları

Muzun, tip 2 diyabetli insanlar için iyi olup olmadığı konusunda farklı görüşler var.

Muzların nişasta ve şeker bakımından yüksek olduğu doğrudur. Bu nedenle, kan şekerinde büyük bir artışa neden olmaları beklenebilir.

Ancak düşük GI değerleri nedeniyle orta düzeyde muz tüketimi, kan şekerini diğer yüksek karbonhidratlı gıdalar kadar yükseltmeyecektir.

Bununla birlikte, diyabetli insanlar çok fazla olgunlaşmış muz yemekten kaçınmalıdır. Yüksek miktarda şeker ve karbonhidrat tükettikten sonra kan şekeri seviyelerini dikkatli bir şekilde izlemek her zaman en iyisi olacaktır.

Farklı bir notta, bazı araştırmalar bu meyvenin kabızlık için bir risk faktörü olduğunu gösterirken, bir diğer görüş ise muzların tam tersi etkiye sahip olabileceğini iddia ediyor.

Ölçülü tüketildiğinde muzların ciddi bir yan etkisi yoktur.

ÖZET: Muz genellikle sağlıklı kabul edilir. Bununla birlikte, tip 2 diyabetli kişiler yüksek miktarda iyi olgunlaşmış muz alımından kaçınmalıdır.

Sonuç

Muz, dünyanın en çok tüketilen meyveleri arasındadır.

Öncelikle karbonhidratlardan oluşurlar, yeterli miktarda çeşitli vitaminler, mineraller ve antioksidanlar içerirler. Potasyum, C vitamini, kateşin ve dirençli nişasta sağlıklı besinleri arasındadır.

Muz, sağlıklı bir yaşam tarzının bir parçası olarak düzenli olarak tüketildiğinde, kalp ve sindirim sağlığının iyileştirilmesi dahil olmak üzere sayısız faydaya sahip olabilir.

Etiketler: Muz Besin Değerleri ve Faydaları, muzun zararları, muz kabız yapar mı
Ekim 21, 2021
Listeye dön